تاریخ انتشار۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : 196690
رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه ؛

ماجراجویی ترکیه درخاک سوریه تاوان سختی خواهد داشت

کمال قلیچدار اوغلو گفت: ماجراجویی نظامی در خاک سوریه تاوان سختی خواهد داشت و دولت حزب عدالت و توسعه باید از آن پرهیز کند. من به عنوان یک هموطن دولت ترکیه را به عقل سلیم دعوت می کنم.
ماجراجویی ترکیه درخاک سوریه تاوان سختی خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) رهبر بزرگترین حزب مخالف در مجلس ترکیه در واکنش به سناریوهای مطرح در برخی از رسانه های ترکیه درباره احتمال ورود ارتش این کشور به سوریه گفت: اخیرا رئیس جمهوری ترکیه برخی مطالبی در این باره عنوان کرده که منطقی نیست، چرا که این کار مانند نشستن در قصر نیست.

قلیچدار اوغلو تاکید کرد درصورت ورود ارتش ترکیه به سوریه آنکارا هزینه بسیار بالایی را باید پرداخت کند؛ دولت ترکیه از آغاز بحران در سوریه نتوانست تحلیل درستی از تحولات و معادلات بین المللی داشته باشد.

وی با اشاره به توصیه ژنرال بازنشسته ایلکر باشبوغ رئیس سابق ستاد ارتش ترکیه که گفته برای حل مساله سوریه باید با دولت سوریه گفت وگو کرد، افزود: دولت آنکارا به این توصیه گوش کند و ترکیه را وارد ماجرا نکند.

رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه با تاکید بر این که بهره گیری از سیاست خارجی در سیاست داخلی اقدامی خطرناک است، گفت: متاسفانه حزب عدالت و توسعه از این ابزار استفاده می کند؛ من به عنوان یک هموطن دولت ترکیه را به عقل سلیم دعوت می کنم.

ازسوی دیگر، شورای امنیت ملی ترکیه در نشست عصر دوشنبه خود تحولات در منطقه خاورمیانه به ویژه سوریه و عراق را بررسی کرد.
مولود چاوش اوغلو وزیرامورخارجه ترکیه پیشتر گفته بود که در این نشست درباره احتمال ورود ارتش ترکیه به سوریه تصمیم گیری خواهد شد، اما در بیانیه شورا هیچگونه اشاره ای به این موضوع نشده است.

این نشست به ریاست رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و با حضور احمد داود اوغلو نخست وزیر، فرماندهان بلندپایه ارتش ترکیه و وزیران عضو شورا برگزارشد.

 
https://taghribnews.com/vdci3qazut1a3q2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی