تاریخ انتشار۲۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 262993

تروریست ها امتداد و ادامه حزب بعث عراق هستند

عبادی: ما با نسلی از تروریست ها و گروه های تروریستی جنگیدیم که امتداد و ادامه رژیم بعث صدام بود و در نهایت نیز پیروز شدیم.
تروریست ها امتداد و ادامه حزب بعث عراق هستند
حیدر العبادی نخست وزیر عراق در سالگرد حادثه بمباران شیمایی شهر حلبچه عراق گفت: تروریست هایی که ما با آنها در حال نبرد بودیم، امتداد و ادامه حزب بعث هستند. به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، العبادی در مراسم بیست و نهمین سالگرد حادثه حلبچه عراق گفت: امروز یکی از درد و رنج عراق جنایت های رژیم دیکتاتوری گذشته در مساله حلبچه است، جنایتی که قربانی آن هزاران تن از کردهای عراقی بی گناهی بودند که در عملیات کشتارجمعی با سلاح شیمیایی کشته شدند.
نخست وزیر عراق با اشاره به این که همچنان آثار باقی مانده از جنایت حلبچه شاهدی زنده بر کردار رژیم بعث عراق است، افزود: ما با نسلی از تروریست ها و گروه های تروریستی جنگیدیم که امتداد و ادامه رژیم بعث صدام بود و در نهایت نیز پیروز شدیم. وی تاکید کرد: به هر قیمتی که باشد، پیروزی علیه تروریست ها را با حمایت از ملت و دفاع از آزادی شهروندان عراقی تقویت خواهیم کرد.
عراقی ها ، 16 مارس را به خاطر بمباران شیمیایی حلبچه در سال 1988 میلادی، به عنوان روز سیاه در تقویم رسمی خود ثبت کرده اند و هرساله در این ایام برنامه های مختلفی در بزرگداشت شهدا و یادآوری جنایات صدام برگزار می کنند که آن سال ها با سکوت جامعه جهانی و بویژه آمریکایی ها همراه بود.
https://taghribnews.com/vdci3rarpt1aq32.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی