تاریخ انتشار۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : 257692
عضو کمیته فتوای الازهر مصر:

اهل سنت با شیعیان نقاط مشترک بسیاری دارند

عضو کمیته فتوای الازهر مصر گفت: اهل سنت با شیعیان نقاط مشترک بسیاری دارند؛ علمای الازهر حتی در برخی مسائل فقهی مانند طلاق طبق نظر شیعیان عمل می کنند.
اهل سنت با شیعیان نقاط مشترک بسیاری دارند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، به تازگی تیم ملی منتخب جوانان مصر که برای شرکت در مسابقات فوتبال جام 2017 آفریقا به گابن رفته اند از حضور در مسجد شیعیان بندر جنتیل خودداری کرده اند و این مساله جنجال جدیدی را در فضای دینی مصر ایجاد کرده است.
 
در واکنش به این مساله شیخ سید زاید عضو کمیته فتوای الازهر گفت: این افراد باید به جای خودداری از نماز در مسجد شیعیان، این امر را به اهل خود واگذار می کردند و از ما در این زمینه سؤال می کردند، چون ما شیعیان را کافر نمی دانیم و از نظر ما آنها گروهی از مسلمانان هستند که خود آنها نیز شاخه های مختلفی دارند که یکی از فرقه های شیعیان که به همسران پیامبر و صحابه دشنام می دهند از نظر ما گمراه هستند، اما سایر شیعیان مسلمانانی هستند که اجتهادها و احکام شرعی ویژه خود را دارند و البته در اصول با آنها مشترک هستیم.
 
وی افزود: علمای الازهر حتی در برخی مسائل فقهی مانند طلاق طبق نظر شیعیان عمل می کنند و با این حال حتی اگر این مسجد متعلق به غیر مسلمانان هم بود این گروه می توانستند در آن نماز بخوانند.
 

 
https://taghribnews.com/vdci3yarrt1awq2.cbct.html
مرجع : حوزه نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی