تاریخ انتشار۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : 239142

تقریب مذاهب و اقوام، اولویت سال جاری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: تقریب مذاهب و اقوام با توجه به چندقومیتی بودن آذربایجان غربی، از اولویت های سال جاری است.
تقریب مذاهب و اقوام، اولویت سال جاری است
حجت الاسلام محمدباقر کریمی در گفت و گوی اختصاصی اظهار کرد: ثمره وحدت و نگاه به مولفه های مشترک فرهنگی اقوام، ایجاد امنیت روانی و فیزیکی است که در این راستا برنامه ریزی شده است.
وی افزود: امسال براساس برنامه ریزی های به عمل آمده، مفاخر و مشاهیر اقوام مختلف استان شناسایی می شوند تا با هویت بخشی به این نام آوران به مولفه امنیت روانی و فیزیکی برسیم.
کریمی تصریح کرد: متاسفانه در مواردی به دنبال بحث های سیاسی مطالبات قومی مطرح می شود که در حوزه فرهنگی وظیفه داریم حرکت به سوی وحدت و اتحاد را در پیش بگیریم.
وی خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در برنامه های فرهنگی و هنری از قبیل رونمایی کتاب، حمایت از ناشران و مولفان کتاب، گفتمان ها، طرح چهره به چهره، ایجاد پایگاه های فرهنگی و هنری مساجد در مناطق و روستاهای مختلف به دنبال ایجاد وحدت و انسجام است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه اتحاد اقوام در آذربایجان غربی مثال زدنی است، گفت: در جمهوري اسلامي ايران بر اساس قانون اساسي و سياست هاي اجرايي دولت، هيچ تبعيض و تفاوتي ميان مردم شامل اقوام و اقليت هاي مختلف وجود ندارد و همه شهروند اين كشور محسوب مي‌شوند و از حقوق يكسان شهروندي برخوردارند.
کریمی، استان آذربايجان غربي را رنگين كمان اقوام و اديان دانست و افزود: دشمنان نظام اسلامي و عناصر ضد انقلاب از آغاز پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون سعي داشته اند كه از تنوع قوميتي استان سوء استفاده كنند و از طريق اختلاف و تفرقه افكني ميان آنها به اهداف مورد نظر خود برسند اما با اتحاد و همدلي مردم اين استان اين توطئه ها خنثي و دشمنان در رسيدن به اهدافشان با ناكامي مواجه شده اند.
وي اضافه کرد: در استان آذربايجان غربي ديگر بحث سني و شيعه مطرح نيست و همه شهروند اين مملكت هستند و در كنار يكديگر براي توسعه و آباداني كشور و استان تلاش مي كنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه در سایه تلاش نیروهای نظامی و انتظامی مشکل امنیتی در کشور وجود ندارد، گفت: علاوه بر این امنيت موجود، مرهون تلاش مردم نجیب، بافرهنگ و اهل تعامل است و ما خواهان این هستیم که جلوه های زیبای وحدت را در جامعه نمایان سازیم.
https://taghribnews.com/vdci53arrt1apz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی