تاریخ انتشار۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : 269248

محکومیت معترضان به حبس ابد در بحبوحه اعتراضات عمومی بحرین/ ممانعت آل خلیفه از اقامه نماز جمعه در الدراز

در بحبوحه اعتراضات عمومی در بحرین، دادگاه رژیم آل‌خلیفه 5 معترض را به حبس ابد محکوم و تابعیت 8 معترض دیگر را نیز سلب کرد.
محکومیت معترضان به حبس ابد در بحبوحه اعتراضات عمومی بحرین/ ممانعت آل خلیفه از اقامه نماز جمعه در الدراز
به گزارش خبرگزای تقریب(تنا)، "شیخ عیسی المؤمن" امام جماعت مسجد الخیف در روستای الدیر در جزیره المحرق نیز با اتهامات واهی به سه ماهه حبس محکوم شده است.

از صبح سه ‌شنبه موج تازه‌ای از اعتراضات به محکومیت شیخ عیسی قاسم، روحانی برجستۀ شیعه در منطقه الدراز آغاز شد و به ‌سرعت در دیگر مناطق بحرین گسترش یافت.

این اعتراضات به شدت از سوی نیروهای آل خلیفه سرکوب و به کشته شدن دست کم 5 معارض و بازداشت حدود 300 نفر منجر شد؛ نیروهای رژیم بحرین، با حمله به خانۀ شیخ قاسم هر کس را که در خانه بود، بازداشت و وی را در حصر خانگی قرار دادند.

همچنین از بحرین خبر می رسد که آل خلیفه امروز نیز از ورود نمازگزاران و امام جمعه به منطقه الدراز ممانعت کرد و نمازگزاران مجبور شدند، نماز فرادا در مسجد امام صادق (ع) به جا آورند.

سازمان عفو ​​بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر، جمعیت عمل اسلامی بحرین (امل)، جمعیت الوفاق و چندین نهاد حقوق بشری دیگر سرکوب خشونت‌آمیز معترضان بحرینی را به‌ شدت محکوم کرده‌اند.

منابع بحرینی گزارش دادند که دولت این کشور از تحویل پیکرهای شهدا به خانواده‌های خود خودداری می‌کند و در همین رابطه خانواده‌های شهدا با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که نظام باید فورا و بدون قید و شرط پیکر شهدا را به خانواده‌هایشان تحویل دهد و هیچ گزینه دیگری را برای تدفین شهدا نپذیرفته و هر شخصی بدون اذن آنها تحت هر شرایطی اقدام به غسل، تکفین و تدفین شهدا نماید، شرعا مسؤول است.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdci53arvt1aqr2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی