تاریخ انتشار۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : 234444

برخی رسانه ها در خدمت داعش

نبرد آزادسازی فلوجه از دست گروه تروریستی داعش، توجه بسیاری از رسانه‌ها را به خود جلب کرده است؛ در این بین برخی رسانه‌ها برای تحقق اهدافی خاص، آشکارا مواضعی منفی را در قبال این عملیات اتخاذ کرده‌اند.
برخی رسانه ها در خدمت داعش
به  گزارش "شام تایمز" رسانه‌هایی در تلاشند تا برخی اشتباهات و مسائل منفی را در نبرد فلوجه بزرگنمایی کنند و به این عملیات چهره‌ای طایفه‌ای بدهند، و اینگونه وانمود کنند که این نبردی بین "باندهای شیعه" و "جامعۀ اهل سنت" است!به گزارش شبکه العالم،این حملات تبلیغاتی به گونه‌ای است که به نظر می‌آید این برنامه از پیش با دقت کامل طرح‌ریزی شده است.
شبکه‌های ماهواره‌ای مانند، الشرقیه، البغدادیه، التغییر، الجزیره، العربیه، فاکس نیوز، سی ان ان و بی بی سی و روزنامه ها و سایتهایی مانند الشرق الاوسط و ایلاف، و خبرگزاری ها و سایتهای خبری در کنار حسابهای کاربری شخصی در شبکه‌های اجتماعی، همه امکانات و توان رسانه‌ای خود را به کار گرفته‌اند تا به مخاطب خود اینگونه القا کنند که نبرد آزادسازی فلوجه، نبردی باطل است و هدف آن اهل تسنن می‌باشد.
در این بین، از بارزترین تبلیغات منفی این رسانه‌ها، تلاش برای ادعای نقض حقوق بشر در فلوجه به دست نیروهای بسیج مردمی، و تخریب مساجد و خانه‌های شهروندان بی دفاع و مصادره دارایی‌های آنان می‌باشد.
درحالیکه نیروهای "الحشد الشعبی" (بسیج مردمی) عراق در عملیات آزادسازی فلوجه تنها نیستند، و این عملیات با مشارکت ارتش، سازمان مبارزه با تروریسم، بسیج عشایر و پلیس فدرال در جریان است، رسانه‌های مغرض به گونه‌ای فضا سازی می‌کنند که گویا نیروهای بسیج مردمی در این میدان تنها هستند.
این رسانه‌ها با نادیده گرفتن دستاوردها و پیروزی‌های بسیج مردمی و کمک آنان به آوارگان فلوجه، تلاش می‌کنند تصاویری را از مساجد و خانه‌های ویران شده و  اجساد کشته شدگان و یا آوارگان بی سرپناه را منتشر کنند، با این ادعا که همه این اقدامات به دست نیروهای بسیج مردمی انجام شده است؛ درحالیکه پس از بررسی‌ها مشخص می‌شود بسیاری از تصاویر و ویدیوها مربوط به اماکن و حوادثی است که در مناطقی بسیار دورتر از فلوجه اتفاق افتاده است. در گذشته نیز بارها ادعاهای دروغ آنان در انتشار خبرهای عراق و سوریه رسوا شده است.
این رسانه‌ها همچنین تلاش می‌کنند اینگونه به مخاطبان خود القا کنند که ایران نبرد فلوجه را مدیریت و هدایت می‌کند، بنابراین پیروزی در این نبرد به معنای تقویت جایگاه ایران در عراق خواهد شد!
از دیگر اقدامات رسانه‌های مذکور این است که داعش را گروهی بسیار قدرتمند با توانایی‌ها و امکانات و دانش نظامی بسیار بالا معرفی کنند، که شکست آن در یک جبهه به معنای نابودی آن نیست، و این گروه می‌تواند شکستهایش را در منطقه‌ای دیگر مانند لیبی جبران کند؛ این رسانه‌ها اقدامات جنایتکارانه و بی‌رحمانۀ داعش را به تصویر می‌کشند تا اهالی مناطق تحت کنترل این گروه را بترسانند .. این یکی از روشهای جنگ روانی است که برخی طرفها برای ضربه زدن به روحیه طرف مقابل از آن استفاده می‌کنند
https://taghribnews.com/vdci55ar5t1ap52.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی