تاریخ انتشار۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : 203240

ادعای یک رسانه ایتالیایی درباره سرنوشت امام موسی صدر

یک روزنامه ایتالیایی در سی و هفتمین سالروز ناپدید شدن امام موسی صدر و همراهانش روایت و ادعای جدیدی مطرح کرد.
ادعای یک رسانه ایتالیایی درباره سرنوشت امام موسی صدر

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از پایگاه الخبر پرس، یک رسانه پر شمار  ایتالیا ادعای جدیدی درباره سرنوشت امام موسی صدر و همراهانش مطرح کرد.

روزنامه «دیسرا» ایتالیا مدعی شد که «ابونضال» رئیس شورای انقلابی جنبش فتح که مامور کشتن بیش از هزار نفر از مخالفان رژیم قذافی بود از طرف دیکتاتور مقتول مامور کشتن امام موسی صدر و همراهانش شده است.

این رسانه نوشت: ابونضال نشستی با کمیته عملیات ویژه متشکل از پنج نفر از افرادی که فقط با وی مرتبط بودند، برگزار کرده و امام موسی صدر و همراهانش پس از اینکه از آنها خواسته به اتفاق وی به دیدار سرهنگ قذافی بروند به نقطه ای دور دست که یک ساعت با پایتخت لیبی فاصله دارد برده است. این همان مکانی است که مخالفانی که به دست ابونضال کشته می شدند دفن می شدند.
در این مکان وی به همراه تیم پنج نفره اش از نزدیک به امام موسی صدر و همراهانش شلیک می کند و آنها را به قتل می رساند و در حفره ای که از روز قبل کنده است حفر می کند. همچنین لودری از قبل آماده شده بود تا برای محو کردن قبور بر روی آن شن بریزد و راننده این لودر در صد متری قبور کشته شده است.

این رسانه ایتالیایی در ادامه نوشت: ابونضال پنج روز بعد به طرابلس باز می گردد و به اطلاع قذافی می رساند که ماموریت را انجام داده است. پس از آن دستگاه اطلاعاتی لیبی گذرنامه های سفر امام موسی صدر و همراهانش که وانمود می کند وارد ایتالیا شده اند مُهر می کند و برلوسکونی نیز با درخواست سرهنگ معمر قذافی برای امضای گذرنامه ها موافقت کرده است.

به ادعای این رسانه سرهنگ معمر قذافی شخصا به ابونضال دستور داده تا امام موسی صدر و همراهانش را با هماهنگی میان لیبی و تعدادی از کشورهای بزرگ منطقه ای از بین ببرد و این اطلاعات از رئیس سرویس اطلاعات رژیم سابق لیبی هنگام بازداشت در موریتانی قبل از تحویل مجدد وی به لیبی به دست آمده است.
https://taghribnews.com/vdci5parut1aur2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی