تاریخ انتشار۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : 266944
حامیان حقوق بشر:

بحرین به تحقیر زندانیان پایان دهد

ائتلافی از گروه‌های حامی حقوق بشر شامل دیده‌بان حقوق بشر از بحرین خواسته‌اند تا رفتار بی‌رحمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز با زندانیان سیاسی را متوقف کند.
بحرین به تحقیر زندانیان پایان دهد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، ائتلافی متشکل از 10 گروه حامی حقوق بشر، با انتشار بیانیه‌ای از رژیم منامه خواستند تا با همۀ زندانیان بر اساس انسانیت و مطابق با استانداردهای سازمان ملل که شامل دسترسی زندانیان به خدمات درمانی و ملاقات با خانواده‌هایشان است، رفتار شود.

"جو استورک" معاون خاورمیانۀ دیده‌بان حقوق بشر، با اشاره به قوانین جدید رژیم بحرین گفت: این مقررات جدید زندانیانی را که تهدیدی برای فرار از زندان نیستند، تحقیر می‌کند.

وی گفت:مقامات می‌توانند اقداماتی معقول برای جلوگیری از فرار (زندانیان) انجام دهند، اما غل و زنجیر کردن بیماران که بسیاری از آنان قربانی شکنجه هستند، آشکارا فراتر از نیازهای امنیتی به شمار می‌آید.

"حسین عبدالله" مدیر اجرایی نهاد آمریکایی‌ها برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین، در بیانیه‌ای خاطر نشان کرد که این فعالان سیاسی و حامی حقوق بشر که در بند هستند، همگی از وخامت اوضاع جسمانی رنج می‌برند.

وی افزود:غل و زنجیر کردن این زندانیان اقدام امنیتی قانونی نیست و با هدف تحقیر آنان صورت می‌گیرد؛ جامعه بین‌المللی نباید این زندانیان ... را فراموش کند و باید اقدامی در جهت پایان دادن به بازداشت ناعادلانه و تنبیهی این افراد انجام دهد.

"لین معلوف"مدیر تحقیقاتی دفتر منطقه‌ای عفو بین‌الملل در بیروت هم، تأکید کرد که اکثر این زندانیان نباید در حبس باشند، چه برسد به اینکه غل و زنجیر شوند.

وی افزود: مقامات (بحرین) باید فوراً به تنبیه جمعی و عمدی همۀ زندانیان بازداشتگاه جو پایان دهند.


 
https://taghribnews.com/vdci5qar5t1aq32.cbct.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی