تاریخ انتشار۱۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : 252642

انهدام ۱۶۰ گروهک تروریستی در تونس

وزارت کشور تونس از شناسایی و انهدام ۱۶۰ گروهک تروریستی طی یک سال و افزایش ۴۵ درصدی این آمار نسبت به سال میلادی قبل خبر داد.
انهدام ۱۶۰ گروهک تروریستی در تونس
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت کشور تونس در بیانیه‌ای اعلام کرد که دستگاه امنیتی این کشور موفق به شناسایی و انهدام ۱۶۰ گروهک تروریستی در سال جاری میلادی شده است که در مقایسه با سال گذشته که ۹۰ گروهک تروریستی شناسایی شدند، افزایش ۴۵ درصدی داشته است.
 
همچنین در این بیانیه آمده است: در سال جاری میلادی ۸۰۵ مظنون به اقدامات تروریستی دستگیر شدند؛ این در حالی است که این تعداد در سال گذشته ۵۴۷ نفر ثبت شده بود.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: افزایش تعداد گروهک‌های شناسایی شده نشان دهنده ارتقای عملکرد نهادهای امنیتی تونس در کنار افزایش کمک‌ها، آموزش‌ها و تجهیزات بیشتر است اما همچنان تهدیدات تروریستی علیه دموکراسی موجود در تونس ادامه دارد.
 
تونس در سال گذشته میلادی با دو حمله تروریستی بزرگ علیه گردشگران در هتل سوسه و موزه باردو روبرو شد که در این حملات ده‌ها گردشگر کشته شدند.
 
این کشور در سال جاری میلادی نیز با حملات متعدد داعش مواجه بود که بزرگترین آن حمله تروریستی در شهر بن قردان واقع در مرز لیبی در ماه مارس گذشته بود.
 
 
https://taghribnews.com/vdci5rarrt1awq2.cbct.html
مرجع : ایسنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی