تاریخ انتشار۳۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : 102648
آیت الله تسخیری :

چالش های فرارو به منظور تشكیل امت واحد اسلامی باید حكیمانه رفع شود

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام گفت: چالش ها و مسایل فراروی جهان اسلام به منظور تشكیل امت واحد اسلامی باید حكیمانه و خردمندانه بررسی و رفع شود.
چالش های فرارو به منظور تشكیل امت واحد اسلامی باید حكیمانه رفع شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله "محمدعلی تسخیری" در گفتگو با ایرنا افزود: در شرایط کنونی که از یک طرف موج بیداری اسلامی هر روز در حال گسترش بوده و از طرف دیگر توطئه های عظیم استکبار در صدد ضربه زدن به اسلام است، باید فرصت ها را به خوبی مدیریت کرد. 

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب ادامه داد: جهان اسلام اینک نیازمند جهش و تحرک اساسی است تا با اعمال مواضع وحدت گرایانه، به برخی اختلافات که دسیسه دشمنان اسلام است، پایان داده و افق جدیدی را پیش روی امت اسلامی ترسیم کند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام ادامه داد: امت اسلامی با رفع موانع و مشکلات باید در عمل نیز به گونه ای رفتار کند که برای همه جهانیان الگو و اسوه قرار گیرد.

آیت الله تسخیری یادآورشد: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با وجود بیش از دو دهه فعالیت در جهت وحدت وانسجام امت اسلامی توانسته گام های مهم و مثبتی را بردارد اما هنوز کارهای بسیاری برای تحقق امت واحد اسلامی بر زمین مانده است. 

تشکیل خبرگزاری تقریب، توسعه دانشگاه مذاهب اسلامی بخشی از فعالیت های مجمع
مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام افزود: تشکیل خبرگزاری تقریب، توسعه دانشگاه مذاهب اسلامی ارتباط با ۴۰۰ اجلاس بین المللی تنها بخش کوچکی از فعالیت های گسترده این مجمع در این رابطه است که البته باید ادامه یافته و با شیوه و روش مناسب تری دنبال شود.

لازم به ذکر است، آیت الله تسخیری به تازگی از سمت دبیر کلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی استعفا داد و با حکم رهبر معظم انقلاب به سمت مشاور عالی ایشان در امور جهان اسلام منصوب شد.
https://taghribnews.com/vdci5razvt1auq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی