تاریخ انتشار۱۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب : 250347

جنگهای منطقه، هیچ گونه ماهیت مذهبی ندارد/هرگونه تلاش برای وحدت به کاهش نا امنی های منطقه کمک می کند

کارشناس مسائل خاورمیانه تأکید کرد: بخش وسیعی از اختلافات و درگیریهای موجود در منطقه، مبتنی بر ناآگاهی است و نقش رسانه ها در آگاه سازی مردم از واقعیات موجود بسیار حائز اهمیت است.
جنگهای منطقه، هیچ گونه ماهیت مذهبی ندارد/هرگونه تلاش برای وحدت به کاهش نا امنی های منطقه کمک می کند
" حسين رويوران" كارشناس مسائل خاورمیانه در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها در گفتگو با خبرنگار تقریب گفت:شرایط امروز منطقه شرایط خاصی است و هیچ گاه منطقه تا این حد دچار تنش ، جنگ، کشتار و درگیری نبوده است.

وی ادامه داد: متأسفانه یکی از محملهای این ناامنی و کشتار و جنگ در منطقه، مباحث مذهبی است؛ واقعیت این است که جنگ در منطقه سیاسی است و هیچ گونه ماهیت مذهبی ندارد،  اما بازیگرانی هستند که تلاش می کنند به گونه ای به این جنگ صبغه مذهبی بدهند، به همین دلیل هرگونه تلاش برای وحدت کمک می کند تا این کشتارها و نا امنی ها به حداقل برسد.

حسین رویوران افزود: بخش وسیعی از گفتمان مذهبی که پایه و اساس این اختلافات در سطح منطقه است؛ مبتنی بر ناآگاهی است.

وی خاطر نشان کرد: امروز جمع بندی آمریکا  این است که محور مقاومت در منطقه پیروزیهای وسیعی به دست آورده است؛ لذا سعی می کند با استفاده از یک نیرویی، مقاومت را مهار کند و برای این منظور هیچ نیرویی غیر از تکفیر پیدا نکرده است که توان رویارویی با مقاومت داشته باشد.

رویوران ادامه داد:لذا آمریکا در سیاست عملی و نه اعلامی خودش سعی می کند، نیروهای تکفیری را با ایجاد تعاون و تعادل در مقابل محور مقاومت نگه دارد؛ رفتار آمریکا در سوریه، در عراق و دیگر مناطق به این نکته بر می گردد که آمریکا طرفدار یک جنگ فرسایشی در منطقه است که همه طرفها در منطقه ضعیف شوند و اسرائیل تنها قدرت برتر در منطقه باقی بماند.

وی تأکید کرد: نقش رسانه ها در آگاه سازی از این واقعیت بسیار مهم است؛ به عبارتی خبرگزاریها، رسانه ها و فضای مجازی می توانند نقش بسیار خوبی در آگاه سازی مردم از واقعیات موجود ایفا کنند.

گفتگو و تنظیم: زهرا غلامی
 
https://taghribnews.com/vdci5uaryt1awp2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی