>> هشدار سازمان ملل نسبت به افزایش تنش‌های سوریه در آستانه مذاکرات ژنو | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : 260841

هشدار سازمان ملل نسبت به افزایش تنش‌های سوریه در آستانه مذاکرات ژنو

سازمان ملل متحد نسبت به افزایش تنش‌ها در دمشق به فاصله چند روز مانده تا برگزاری مذاکرات صلح ژنو ابراز نگرانی کرد.
هشدار سازمان ملل نسبت به افزایش تنش‌های سوریه در آستانه مذاکرات ژنو
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،"فرحان حق"سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، هشدار داد، آمار کشته و زخمی‌ها در اطراف دمشق نگرانی زیادی را در آستانه برگزاری مذاکرات صلح سوریه به وجود آورده است.
 
فرحان حق در این باره گفت: بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم دمشق در مناطقی زندگی می‌کنند که از روز شنبه شاهد شدیدترین تقابل نظامی میان نیروهای دولتی و معارضان مسلح بوده‌اند؛ در این میان گروه‌های تروریستی نیز حملات متعددی را در روستاهای جنوب غربی بلندی‌های جولان انجام داده و زندگی ساکنان محلی را با تهدید جدی مواجه کرده‌اند.
 
تشدید درگیری‌ها در دمشق و شهرهای اطراف آن در حالی گزارش می‌شود که قرار است نمایندگانی از دولت "بشار اسد"، رئیس جمهور سوریه و معارضان مسلح سوری روز پنجشنبه در ژنو حاضر شوند و درباره پایان دادن به ۶ سال جنگ داخلی این کشور مذاکره کنند؛ این چهارمین دور از مذاکرات صلح میان دو طرف خواهد بود و امید است برخلاف سه مذاکره شکست خورده گذشته، به نتیجه مثبتی برسد.
 
فرحان حق در آستانه این نشست گفت: هنوز نکات مبهم بسیاری درباره مذاکرات صلح ژنو در روز پنجشنبه وجود دارد؛ مشخص نیست از طرف معارضان دولتی چه کسانی به نمایندگی در این نشت حاضر خواهند شدو هنوز هیچ برنامه روشنی از سوی طرفین درگیری برای خاتمه دادن به این جنگ داخلی ویرانگر ارائه نشده است.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdci5uarzt1aqv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی