تاریخ انتشار۱۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۹:۰۰
کد مطلب : 258844

درگیری‌های شدید در حومه«حمص» و هلاکت ده‌ها داعشی

تنا
منابع سوری از ادامه پیشروی ارتش سوریه در حومه حمص و پاکسازی بخش‌های وسیعی از جنوب فرودگاه نظامی از لوث تروریست‌های داعشی و همچنین آزادسازی یک منطقه دیگر در حومه دمشق خبر دادند.
درگیری‌های شدید در حومه«حمص» و هلاکت ده‌ها داعشی
نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای همپیمان طی عملیات برق‌آسایی، بخش‌های وسیعی در جنوب فرودگاه نظامی «التیفور» در عمق 25 کیلومتر حومه شرقی حمص را پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی آزاد کردند.به گزارش  تسنیم،به گفته یک منبع میدانی، بخش‌های آزاد شده شامل «بئر الفضة، بیت فضة، و قصر الحیر الغربی» در شرق شهر حمص است، این عملیات با پشتیبانی نیروی هوایی انجام شد و طی آن داعش متحمل خسارت‌ها و تلفات سنگین شد.
نیروهای ارتش سوریه روز سه شنبه نیز تمام تپه‌ها و کوه‌های «التیاس» در شمال شرقی ایستگاه چهارم در حومه شرقی حمص را پس از درگیری با تروریست‌های داعشی پاکسازی کرده بودند.
درگیری‌های سنگین ارتش سوریه با تروریست‌های داعشی همچنان ادامه دارد و ارتش مواضع تکفیری‌ها را با توپخانه هدف قرار می‌دهد.

در حومه دمشق هم نیروهای ارتش توانستند روستای «أم الرمان» در شرق شهر «الضمیر» واقع در حومه شمالی دمشق را پس از پیشروی نیروها از سمت کارخانه سیمان البادیه در جنوب شرقی این روستا و فرار تروریست‌های داعشی از آن پاکسازی کنند.
خبر دیگر این‌که به وضعیت 60 فرد مسلح که اخیرا خود را در روستاها و شهرک‌های منطقه «وادی‌بردی» در حومه غربی دمشق تسلیم دستگاه‌های ذیربط کرده بودند، در چارچوب توافق اخیر برای عار‌ی‌سازی این مناطق از وجود افراد مسلح رسیدگی شد تا با زمین گذاشتن سلاح و فعالیت‌های تروریستی، به زندگی عادی برگردند.

از حلب هم خبر می‌رسد که در حملات هوایی به تجمعات و خودروهای تروریست‌های داعشی در نزدیکی شهرک «دیرحافر» در حومه شرقی حلب، بیش از 30 تروریست به هلاکت رسیدند.
 منابع رسانه‌ای وابسته به گروه‌های تروریستی هم فاش کردند که «صالح یحیی غزالی یلماز» یکی از سرکردگان گروه تروریستی داعش که اخیرا در حمله هوایی در نزدیکی شهر الطبقه در حومه غربی الرقه به هلاکت رسیده بود، قبلا عضو ارتش سلطنتی هلند بود،‌وی پس از جدایی از این ارتش در سال 2013 به گروه تروریستی داعش پیوست و به آموزش تروریست‌های چینی و انگلیسی پرداخت، وی یکی از مغزهای متفکر داعش و حملات این گروه تروریستی به شمار می‌رفت.
https://taghribnews.com/vdci5var5t1awv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی