تاریخ انتشار۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : 267141

تأکید مفتی لیتوانی بر فرهنگ صلح و تحکیم همزیستی بین ادیان

مفتی جمهوری لیتوانی بر فرهنگ صلح و تحکیم رشته محبت و همزیستی بین ادیان و فرهنگ های مختلف تأکید کرد.
تأکید مفتی لیتوانی بر فرهنگ صلح و تحکیم همزیستی بین ادیان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،"رمضان یعقوب" مفتی جمهوری لیتوانی، در حاشیه سیزدهمین جشنواره بین المللی"بهار شهادت" که در کربلا آغاز شده است، تأکید کرد: فرهنگ صلح و تحکیم رشته محبت و همزیستی بین ادیان، فرهنگ ها و طایفه های مختلف، مسئله بسیار مهمی است تا نسبت به یکدیگر شناخت پیدا کنند و فرهنگ گذشت در میان آنها گسترش یابد.
 
وی با اشاره به اقدامات ضد انسانی گروه های تروریستی خاطرنشان کرد: گروهک های تروریستی همچون داعش ضد تمام انسانیت هستند و طایفه و مذهب خاصی را هدف قرار نمی دهند.
 
این عالم اهل سنت همچنین با تأکید بر نقش بر جسته روحانیون در مبارزه با افراط گرایی افزود: روحانیون اهمیت بسیاری در مبارزه با تفکر افراطی و کاهش گسترش آن دارند؛ چرا که این روحانیون هستند که ملت ها و جوامع را مدیریت می کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله سیستانی با صدور فتوای جهاد کفایی و حمایت از آوارگان، اصول دین اسلام اصیل را عملی کردند؛ چرا که اصل دین بر کار خیر و کمک به تمام نیازمندان است و این در واقع چهره واقعی تمام ادیان است.
 
مفتی مسلمانان لیتوانی تصریح کرد: نشست ها و دیدارهایی که میان پیروان مذاهب مختلف زیر پرچم اسلام انجام می گیرد، اهمیت بسیاری در انتقال اندیشه هایی دارد که به تحقق صلح برای تمامی بشریت خواهد انجامید.
 
https://taghribnews.com/vdci5yarzt1aqz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی