تاریخ انتشار۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۷
کد مطلب : 201747

بازداشت یک سلفی تکفیری در لبنان

نیروهای ارتش لبنان "احمد الاسیر" تروریست تحت تعقیب دستگاه قضایی این کشور را در فرودگاه بین المللی رفیق الحریری بازداشت کردند.
بازداشت یک سلفی تکفیری در لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نیروهای ارتش لبنان امروز شنبه " احمد الاسیر،" مبلغ سلفی و تروریست لبنانی را در جنوب این کشور بازداشت کردند. وی از سال گذشته و در پی درگیری هوادارانش با ارتش لبنان که ده ها تن از انان کشته شدند، مخفی شده بود.

الاسیر در فرودگاه بین‌المللی "رفیق الحریری" بیروت به هنگام فرار از کشور بازداشت شده است، گفته می شود الاسیر گذرنامه جعلی داشته و قصد داشته با تغییر چهره به مصر برود.

یک دادگاه نظامی در لبنان در ماه فوریه ۲۰۱۴ با صدور حکمی، ۴۵ نفر از جمله احمد الاسیر را به اتهام مشارکت در آشوب‌های خون‌بار "عبرا" در جنوب لبنان، به اعدام محکوم کرده بود.

از دیگر اتهامهای وی، ایجاد گروه‌های مسلح، حمله به نیروهای ارتش، کشتار سربازان و افسران ارتش، در اختیار داشتن مواد منفجره و سلاح سبک و سنگین و استفاده از آنها علیه ارتش، اعلام شد.

احمد الاسیر از مخالفان سرسخت حزب‌الله و ارتش لبنان و از حامیان گروه‌های تروریست در سوریه است، این شیخ سلفی که از حمایت برخی کشورهای منطقه‌ای به‌ ویژه عربستان سعودی برخوردار است، اقدام‌هایی مسلحانه در داخل لبنان و علیه نیروهای ارتش این کشور انجام داده است.
https://taghribnews.com/vdci5zaryt1auy2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی