تاریخ انتشار۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۹:۰۵
کد مطلب : 231041

رایزنی لاوروف با ظریف و کری درباره آتش بس در سوریه

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با همتایان ایرانی و امریکایی خود درباره آتش بس در سوریه رایزنی کرد.
رایزنی لاوروف با ظریف و کری درباره آتش بس در سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از وزارت امورخارجه روسیه، در گفتگوی تلفنی لاوروف با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید شد که تمرکز اصلی نشست برنامه‌ریزی شده گروه  پشتیبانی بین المللی سوریه باید بر مبارزه با داعش و جبهه النصره و مسیرهای تدارکاتی این گروه‌ها از خارج کشور باشد.
 
وزارت امور خارجه روسیه همچنین گزارش داد: لاوروف عصر سه شنبه تماسی تلفنی نیز با جان کری، همتای امریکایی خود داشت و درباره سوریه گفتگو کرد.
 
از پنجشنبه گذشته آتش بسی شکننده در شهر حلب و بخش‌هایی از استان لاذقیه سوریه برقرار شدکه بامداد سه شنبه به پایان رسید؛ اما ساعاتی پیش از پایان این مهلت، تلویزیون دولتی سوریه گزارش داد این آتش بس تا نیمه شب چهارشنبه تمدید شده است. گفته شده است هدف از این آتش بس ایجاد فرصت برای امدادرسانی در این مناطق است.
 
این درحالی است که گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره وابسته به القاعده، مشمول این آتش بس نمی‌شوند.
 
روسیه و امریکا بر پایبندی خود به آتش بس در سوریه تاکید کرده اند و قصد دارند تلاش های خود را برای تضمین اجرای آن افزایش دهند.
 
 مسکو همچنین متعهد شد با دولت سوریه همکاری کند تا عملیات هوایی در مناطقی که عمدتا محل استقرار غیرنظامیان و یا طرفهای آتش بس است، تا حد ممکن کاهش یابد.
https://taghribnews.com/vdci5zarzt1apu2.cbct.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی