تاریخ انتشار۲۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۹:۲۳
کد مطلب : 161148
آیت الله اراکی :

مطابق آیات الهی، رسالت پیامبر اکرم(ص) برای ایجاد وحدت میان اهل کتاب قرار داده شده است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: طبق آیات قرآن کریم رسالت پیامبر اکرم (ص) برای ایجاد وحدت میان اهل کتاب قرار داده شده است.
مطابق آیات الهی، رسالت پیامبر اکرم(ص) برای ایجاد وحدت میان اهل کتاب قرار داده شده است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،  هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی روز جمعه ۲۳ خردادماه با حضور آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی و جمعی از علمای شیعه وسنی در موسسه دارالاسلام لندن برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این کنفرانس که تعداد زیادی از شخصیتها وفعالان سیاسی ومذهبی از کشور های ایران، عراق، لبنان، بحرین، مصر، الجزایر، وبرخی کشورهای دیگر حضور داشتند، آیت الله اراکی ضمن بیان آیاتی از قرآن کریم این آیات را نشانه ای از دعوت خداوند به وحدت و توحید ویگانگی توصیف کرد و افزود : طبق آیات قرآن کریم رسالت پیامبر اکرم (ص) برای ایجاد وحدت میان اهل کتاب قرار داده شده است.

وی گفت : مفهومی که قرآن کریم در مورد وحدت در میان ابناء بشر ارائه می کند اهداف بسیار شایسته ای را در بر دارد و زندگی ای که خداوند توسط اسلام بندگان را به آن دعوت می کند و پیامبر اکرم (ص) آن را اقامه کرد بیانگر چگونگی ایجاد وحدت و برادری میان بشریت است و این همان برادری حقیقی است که مد نظر اسلام است.

وی افزود : با قرائت روش وسیره پیامبر (ص) به این مضمون می رسیم که مسلمانان همچون یک جسم واحد هستند، پس برادری در نگاه اسلام به معنای برادری اعتباری وموقتی نیست.

آیت الله محسن اراکی اظهار داشت : در کتاب اصول کافی آمده است که ایمان کلمه ای نیست که با گفتن آن بدست بیاید بلکه روح و معنا است که سازنده این روح و معنا پیامبر است که بوسیله آنچه امر ونهی کرده این روح را به ما القاء می کند و با اطاعت از او این روح و این ایمان بدست می آید.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی اوضاع اسفبار کنونی جامعه اسلامی را معلول سرپیچی از فرامین الهی دانست وگفت : هنگامی که به تقریب دعوت می کنیم به این دلیل است که نشان دهیم مشکلی بزرگ وفتنه ای کور کننده وکر کننده وجود دارد و علاج آن بازگشت به پیامبر خداست .

وی در پایان افزود : ما می دانیم که دشمنان ما و در رأس آنها صهیونیسم است که از این اختلافات سوء استفاده می کنند و ما را به بازی گرفته اند.

آیت الله محسن اراکی در پایان اظهار امیدواری کرد که خداوند بین قلوب مسلمین الفت ایجاد نماید.

لازم به ذکر است، این کنفرانس به مدت سه روز در موسسه دارالاسلام لندن ادامه خواهد داشت.
https://taghribnews.com/vdci5zazvt1aqz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی