تاریخ انتشار۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۳۵
کد مطلب : 184530
آیت الله اراکی در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی:

نهاد های مهم کشور باید به اهمیت تقریب پی ببرند/ فتنه ستیزه جویی درون مذهبی بزرگترین چالش جهان اسلام

دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: امروز عمده ترین چالشی که جوامع اسلامی و کشورمان با آن روبرو است؛ فتنه ستیزه جویی درون مذهبی امت اسلامی است
نهاد های مهم کشور باید به اهمیت تقریب پی ببرند/ فتنه ستیزه جویی درون مذهبی بزرگترین چالش جهان اسلام
به گزارش خبرنگار تقریب ، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شامگاه سه شنبه 12 اسفند در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در برهه کنونی بار سنگینی از مسئولیت خطیر و مهم تقریب را بر دوش گرفته است اظهار داشت: ما پیش بینی نمی کردیم که روزگاری مأموریت تقریب تبدیل به اولین دغدغه جهان اسلام و کشورمان شود.

وی افزود: امروز عمده ترین چالشی که جوامع اسلامی و کشورمان با آن روبرو است؛ فتنه ستیزه جویی درون مذهبی امت اسلامی است و روی این مسئله از سوی دشمنان اسلام سرمایه گذاری بسیار زیادی شده است.

آیت الله اراکی با بیان اینکه در طول تاریخ نظیر شرایط کنونی پیش نیامده است، اظهار داشت: قدرت های بزرگ جهان با همکاری همپیمانان منطقه ای تمام امکانات خودشان را بسیج کرده اند تا به هر شکل ممکنی مانع انسجام جوامع اسلامی شوند و تا جایی که می توانند به شکاف جامعه اسلامی بپردازند.

وی با بیان اینکه الان با دو جریان ضد وحدت و بنیان برانداز تقریبی در جهان اسلام مواجه هستیم که تمام قدرت های کنونی جهان از آن پشتیبانی می کنند، اظهار داشت: یکی جریان تکفیری که خود را منتسب به گروههای اهل سنت می داند و دیگری جریان سازمان یافته ای در جهان تشیع که تلاش می کند شیعیان را علیه اهل سنت تحریک کند.

آیت الله اراکی اظهار داشت: امروز از مراکش و موریتانی در غرب جهان اسلام تا اندونزی در شرقی ترین نقطه جهان اسلام جریان عجیب و فراگیری با پشتیبانی همه سویه از طرف دستگاههای اطلاعاتی کشور های قدرتمند دنیا پشتیبانی مالی، سیاسی و فکری می شود تا در جهت تخریب انسجام جامعه اسلامی و تحریک فرق اسلامی علیه یکدیگر تلاش کنند.

وی با بیان اینکه اینها از یک طرف می گویند شیعه دشمن سنی و از طرف دیگر می گویند سنی دشمن شیعه است، اظهار داشت: در مقابل جریان اول یک جریان تشیع سازمان یافته ای نیز راه انداخته اند که در جهت تحریک شیعه علیه اهل سنت تلاش می کند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: این جریان انحرافی تشیع یک جریان سازمان یافته و سیاسی است که مذهب فقط پوششی برای فعالیت این جریان است.

وی افزود: هدف اصلی این جریان تضعیف جمهوری اسلامی ایران، حمایت از رژیم صهیونیستی و مقابله با جریان های مقاومت در ایران و کشور های منطقه است.

آیت الله اراکی با بیان اینکه این جریان علیه حزب الله، حماس، گروههای جهادی در فلسطین کار می کند، اظهار داشت: اما تاکنون این جریان هیچ حرفی علیه آمریکا و توهین کنندگان به پیامبر اسلام نزده است.

وی با بیان اینکه این جریان سه برنامه دارد، اظهار داشت: اولین برنامه آنها نفوذ در مرجعیت شیعه و به کنترل درآوردن مرجعیت برای همیشه است، برنامه دوم آنها نفوذ در منبرهای حسینی است و برنامه سوم آنها نفوذ در هیئت های مذهبی می باشد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه ترویج خرافات در عزاداری امام حسین (ع) از جمله کار های این جریان است اظهار داشت: آنها زمینه سازی می کنند که جوانان شیعه نسبت به اهل سنت نفرت پیدا کنند.

آیت الله اراکی در ادامه با انتقاد از برخی نهاد های کشور برای جدی نگرفتن ضرورت مسئله تقریب در شرایط کنونی، اظهار داشت: مجمع جهانی تقریب برای پیشبرد اهداف و برنامه های خود در شرایط کنونی نیاز به حمایت و پشتیبانی در همه زمینه ها دارد.

وی با اشاره به اینکه شرایط الان به گونه ای است که نیاز به پشتیبانی معنوی و مادی داریم، اظهار داشت: لازم است نهاد های مهم و اصلی کشور باید به اهمیت تقریب پی ببرند.

لازم به ذکر است در ادامه این نشست حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، دکتر علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، دکتر عابد فتاحی رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین سالک رئیس کمیسیون فرهنگی و دکتر علی مطهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مطالبی پیرامون تقریب اظهار داشتند.
https://taghribnews.com/vdcip5azut1avw2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی