تاریخ انتشار۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب : 174838
مولوی عبدالحمید:

امروز بیش از هر زمان دیگری شیعه و سنی نیاز به اخوت و وحدت دارد

امام جمعه اهل سنت زاهدان با تأکید بر اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری شیعه و سنی نیاز به اخوت و وحدت دارد، اظهار داشت: این وحدت ما سیاسی نیست بلکه وحدت اسلامی و دینی است.
امروز بیش از هر زمان دیگری شیعه و سنی نیاز به اخوت و وحدت دارد
به گزارش خبرنگار تقریب ، "مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی" امام جمعه اهل سنت زاهدان عصر روز دوشنبه طی سخنانی در کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام ضمن تقدیر و قدردانی از آیات عظام مکارم شیرازی و جعفر سبحانی برای برگزاری این گنگره اظهار داشت: در مورد این کنگره دو نکته بسیار مهم است اول زمان کنگره و دومی مکان برگزاری کنگره.

وی با بیان اینکه برگزاری کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام در شرایط و زمان کنونی بسیار مهم و حیاتی است، اظهار داشت: الان جهان اسلام از تفرقه و افراط گرایی رنج می برد افراط گرایی به اوج خود رسیده است بنابراین زمان برگزاری این کنگره در شرایط کنونی بسیار حائز اهمیت است.

مولوی عبدالحمید با اشاره به اینکه مکان برگزاری این کنگره نیز بسیار حائز اهمیت است افزود: قم یک شهر علمی و یکی از مراکز مهم جهان اسلام و مرکز ثقل جهان تشیع است بنابراین در این شهر، علمای شیعه و سنی گردهم آمده اند.

وی با تأکید بر اینکه امروز جهان اسلام از تکفیر و افراط گرایی رنج می برد، اظهار داشت: دین اسلام که آخرین دین الهی است و قرآن کریم که سند دین اسلام و حقانیت این دین می باشد اکنون در جهان فراگیر شده است بنابراین عده ای تلاش می کنند گستره این دین الهی را کم کنند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: الان جمعیت مسلمانان جهان حدود ۱.۷ میلیارد نفر است اما افراد تنگ نظر و دشمنان اسلام می خواهند این دین را محدود کنند و یک گروهی را که خودشان آنرا درست کرده اند به عنوان مسلمان معرفی کنند و بقیه مسلمانان را از اسلام خارج کنند.

وی با بیان اینکه هر کس که ایمان به اسلام دارد برادر دینی ما است، اظهار داشت: کسی که نماز می خواند و شهادتین گفته است جان و مال او محفوظ است و کسی نمی تواند او را با فتوای تکفیر از اسلام خارج کند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه فتنه تکفیر از صدر اسلام وجود داشته است، اظهار داشت: در صدر اسلام خوارج یاران رسول اکرم (ص) و انسان های نمونه آن زمان را تکفیر کردند و سیدنا علی(رض) را مورد هدف قرار دادند این نشان می دهد که تکفیر از همان صدر اسلام وجود داشته است.

مولوی عبدالحمید با تأکید بر اینکه امروز بیشتر از هر زمان دیگری شیعه و سنی نیاز به اخوت و وحدت دارد، اظهار داشت: این وحدت ما سیاسی نیست بلکه وحدت اسلامی و دینی است ما آنقدر مشترکات داریم که نیازی نیست به اختلافات بپردازیم.

وی افزود: قرآن کریم، رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) جزء مشترکات هستند همه اهل سنت به اهل بیت عشق می ورزند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به دشمن شناسی، اظهار دشت: ما امروز نیاز مبرمی به دشمن شناسی داریم و بدانیم دشمن ما کیست تا اهداف و ترفند های آن را بهتر بشناسیم.

وی با بیان اینکه پدیده جدید تکفیر را باید ابتدا ریشه یابی کنیم تا بتوانیم درباره آن تدبیر کنیم، اظهار داشت: علما می توانند نقش بسیار برجسته ای در این زمینه داشته باشند.

مولوی عبدالحمید با اشاره به نظام اسلامی و حضور حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در رأس حکومت خاطرنشان کرد: دولت اسلامی در ایران حاکم است و این شرایطی است که مراجع تقلید می توانند نقش خود را به درستی ایفا کنند و وحدت میان مسلمانان را ایجاد نمایند؛ امروز علما در جهان اسلام مورد احترام هستند و می توان با تکیه بر همین امر، بسیاری از کسانی را که در دام تکفیر گرفتار شده اند نجات دارد و راهنمایی کرد.

امام جماعت اهل سنت زاهدان افزود: تکفیری ها و دشمنان اسلام، امنیت رژیم صهیونیستی را دنبال می کنند و می خواهند فرهنگ غربی را احیا کنند؛ در چنین شرایطی باید نسبت به یکدیگر احترام قائل باشیم و از اهانت های مذهبی پرهیز کنیم؛ همه مسلمانان و رسانه های اسلامی باید از تهمت و اهانت به مقدسات یکدیگر پرهیز کنند.
https://taghribnews.com/vdcip5azvt1ayv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی