تاریخ انتشار۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : 203330

امام موسی صدر رهبر قلوب همه اقشار ملت بود

تنا- اختصاصی
امام موسی صدر به گونه ای با مردم لبنان رفتار کرد که همه اقشار مردم اعم از مسیحی و مسلمان را جذب خود می کرد؛ لذا می توان گفت این شخصیت بزرگوار رهبر قلوب همه مردم بود.
امام موسی صدر رهبر قلوب همه اقشار ملت بود
 
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در آستانه سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر، "سید امیرحسین جوزی" مدیر مؤسسه سفیران صبح، در گفتگو با خبرنگار تقریب ، نقش امام موسی صدر در وحدت اسلامی و تقریب مذاهب را بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: امام موسی صدر به دعوت رهبر فقید شیعیان لبنان (آیت الله سید عبدالحسین شرف الدین) به این کشور دعوت شد تا پس از ایشان رهبری شیعیان لبنان را بر عهده بگیرد. ایشان با وجود اینکه به ظاهر رهبر شیعیان بود اما به گونه ای رفتار کرد که تمام اقشار و ادیان و فرقه های مختلف مردم لبنان را جذب خود کرد و به نوعی می توان گفت بر قلوب همه اقشار مردم لبنان رهبری کرد.
 
وی افزود: امام موسی صدر عقیده داشت که اهل کتاب نجس نیستند. این عقیده بسیار مورد توجه مردم لبنان قرار گرفت و شدیداً تأثیرگذار بود. ایشان برای اجرایی کردن این عقیده، با مسیحیان لبنان تعامل داشت و مسلمانان را نیز به این امر فرا می خواند؛ بدین ترتیب مسیحیان نیز حامی و طرفدار امام موسی صدر شدند.
 
جوزی در ادامه خاطرنشان کرد: امام موسی صدر آنقدر جایگاه ویژه ای بین مسیحیان لبنان پیدا کرده بود که در یکی از اعیاد مسیحیان، اسقف ها از امام موسی صدر درخواست می کنند به جای آنها خطبه روز عید را بخواند. ایشان نیز با روی باز می پذیرند و به جای اسقف ها سخنرانی می کنند. بدین جهت می توان دریافت که وقتی رفتار رهبر یک مذهب اینگونه است، این مذهب از چه غنای بالایی برخوردار است که سایر فرق و ادیان را نیز در خود جای داده است.
 
مدیر مؤسسه سفیران صبح در ادامه اقدامات امام موسی صدر در راستای ایجاد وحدت میان همه اقشار مردم افزود: امام موسی صدر حرکتی را به نام "حرکت المحرومین" در لبنان آغاز کرد. ایشان در این حرکت، تفکیکی میان شیعه و سنی یا مسلمان و مسیحی قائل نشد و همه را تحت چتر حمایتی خود قرار داد و توانست مؤسساتی را برای پرورش جوانان لبنانی تأسیس نماید.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در کشوری مانند لبنان که دارای چندین فرقه و مذهب است، اگر این فرقه ها بخواهند در کنار یکدیگر به صورت مسالمت آمیز زندگی کنند طبیعتاً باید به اعتقادات یکدیگر احترام گذاشته و شرایط یکدیگر را درک کنند.  شخصی مانند امام موسی صدر به این جهت توانست رهبری قلوب را به دست آورد زیرا بحث انسانیت را در اولویت اول قرار داده بود و نه تنها این شرایط را ایجاد کرد بلکه توانست رهبری و مدیریت آنها را نیز بر عهده بگیرد و همه مردم او را به عنوان امام و رهبر خود پذیرفتند؛ و این،  بارزترین نکته شخصیتی امام موسی صدر بوده است.
 
https://taghribnews.com/vdcipparut1aup2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی