تاریخ انتشار۲۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : 293935
دیده بان حقوق بشر:

مستندات فراوان نسل کشی در میانمار توسط نیروهای امنیتی این کشور ثبت شده است

نهاد دیده بان حقوق بشر با انتشار بیانیه ای که در آن مستندات فراوانی از نسل کشی اقلیت نژادی روهینگیا ارائه شده است ، بیان کرد که نیروهای امنیتی میانمار گلوی مسلمانان روهینگیا را شکافته و قربانیان را زنده به گور کرده اند.
مستندات فراوان نسل کشی در میانمار توسط نیروهای امنیتی این کشور ثبت شده است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در این گزارش که بر اساس اسناد دفتر منطقه ای تشکل مدنی 'تقویت حقوق' در جنوب شرق آسیا منتشر شده 'حملات برنامه ریزی شده و گسترده' علیه روهنیگیایی ها از روز نهم اکتبر تا دسامبر سال گذشته و از 25 اوت سال جاری میلادی / سوم شهریور 96 به اثبات رسیده است.
 
این گزارش 30 صفحه ای با عنوان 'آنها تلاش کردند همه ما را بکشند' بر پایه بیش از 200 مصاحبه و گفت و گو با امدادگران بین المللی، شاهدان عینی و بازماندگان جنایاتی هستند که توسط ارتش میانمار و بوداییان افراطی این کشور انجام شده است.
 
بر اساس این گزارش، برخی رهبران جهانی جنایات 'زمین سوخته' ارتش میانمار علیه روهینگیا را 'پاکسازی نژادی' عنوان می کنند.
 
مستندات جمع آوری شده توسط تشکل مدنی 'تقویت حقوق' نشان می دهد که 'نیروهای امنیتی دولت میانمار و عاملان مدنی مرتکب جنایاتی برخلاف بشریت و پاکسازی نژادی' در دو موج حملات در این کشور که جمعیت غالب آن بوداییان هستند، شده است.
 
در این گزارش همچنین آمده است که مستندات فراوانی وجود دارد که نشان می دهد این اقدامات حکایت از نسل کشی جمعیت روهینگیا دارد.
 
بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی دولت میانمار از آسمان و زمین بر روی روهینگیایی ها آتش گشوده اند. نظامیان و شهروندان مسلح گلوی زنان، کودکان و مردان را شکافتند و آنها را به کام مرگ کشانده اند. روهنیگیایی ها زنده به گور شده اند. نظامیان به صورت گروهی به زنان و دختران تجاوز کرده و مردان و پسران به صورت دسته جمعی بازداشت کرده اند'.
 

 
https://taghribnews.com/vdcipparwt1a332.cbct.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی