تاریخ انتشار۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : 276330

​سازمان ملل ائتلاف عربی را مسئول حمله به غیرنظامیان تعز دانست

سازمان ملل متحد، ائتلاف عربی را مسئول حمله به غیرنظامیان در تعز دانست و اعلام کرد که باید تحقیق کامل و شفافی درباره حملات ائتلاف در یمن انجام شود.
​سازمان ملل ائتلاف عربی را مسئول حمله به غیرنظامیان تعز دانست
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سازمان ملل متحد، ائتلاف عربی به رهبری عربستان را مسئول حمله هوایی به غیرنظامیان در منطقه موزع در نزدیکی تعز دانست و تاکید کرد که این منطقه خالی از اهداف نظامی بوده است.
 
سازمان ملل متحد از مقامات مسئول در یمن خواست تا تحقیقات کامل و شفافی را نسبت به همه حملات هوایی ائتلاف عربی در یمن که به کشته شدن شماری از غیرنظامیان منجر شده است، انجام دهند.
 
«فرحان حق» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد به نقل از کمیساریای عالی حقوق بشر، گفت: حمله ائتلاف در منطقه الهاملی موزع در شمال پایگاه خالد در تعز به کشته شدن 18غیرنظامی منجر شد؛ ائتلاف عربی سه خانواده غیرنظامی را هدف قرار داد که سه ماه پیش به علت درگیری ها مجبور شدند منازلشان را ترک کنند.
 
کمیساریای عالی حقوق بشر اعلام کرد: هیچ هدف نظامی در نزدیکی این منازل تخریب شده قرار نداشته است.
 
دفتر حقوق بشر سازمان ملل نیز تاکید کرد: این حملات کورکورانه به غیرنظامیان در یمن به موجب قانون انسانی بین المللی ممنوع است.
 
این دفتر اعلام کرد: همه طرف های درگیر وظیفه دارند به حقوق بشر احترام کامل بگذارند و نسبت به قانون حقوق بشر بین الملل پایبند باشند.
 
 ائتلاف عربی اعتراف کرد که در عملیات نظامی خود به اشتباه غیرنظامیان را هدف قرار داده است.
https://taghribnews.com/vdcipqarut1ayp2.cbct.html
مرجع : شبستان
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی