تاریخ انتشار۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : 232239
فواد معصوم؛

حکومت مسیر گفتگو با سازمان دهندگان تظاهرات را باز کند/ شهروندان در پی حفظ منافع عالی کشور خود هستند

رئیس جمهوری عراق ضمن فراخواندن تظاهرکنندگان به پایبندی به قانون و خویشتن داری از دولت خواست تا مسیرهای گفتگو با سازمان دهندگان تظاهرات را باز کند.
حکومت مسیر گفتگو با سازمان دهندگان تظاهرات را باز کند/ شهروندان در پی حفظ منافع عالی کشور خود هستند
به گزارش پایگاه خبری المسله،‌ معصوم با صدور بیانیه ای از تظاهر کنندگان در بغداد خواست که به قانون پایبند باشند و با حفظ خویشتن داری به نهادها و مراکز رسمی کشور حمله نکنند.
وی افزود: پایبندی به تظاهرات مسالمت آمیز هر گونه فرصت سوء استفاده از سوی گروه های تروریستی برای انجام اقدامات جنایتکارانه یا خرابکارانه علیه غیر نظامیان بی دفاع را می گیرد.

وی همچنین درباره تبدیل شدن تظاهرات به فرصتی برای حمله به نیروهای امنیتی هشدار داد و از دولت خواست کانال های گفت و گو با تنظیم کنندگان تظاهرات را باز کند و بر سر مکانیزم و مکان تظاهرات با آن به توافق برسد.
معصوم همچنین رهبران سیاسی و فراکسیون های پارلمانی را به گفت و گو های بیشتر و تسریع در دست یابی به نقشه راه برای از سر گیری فعالیت های قوه مقننه فرا خواند.

رئیس جمهوری عراق ضمن آن که پیروزی های بزرگ نیروهای مسلح این کشور علیه داعش را تبریک گفت، افزود: ما اطمینان داریم که تظاهر کنندگان و همه شهروندان در پی حفظ منافع عالی کشور خود هستند و از هیچ تلاشی برای پایبندی به خویشتن داری و ازهیچ تلاشی که منجر به ایجاد اصلاحات در کشور شود و نظام دموکراسی و سیادت عراق را حفظ کند، دریغ نمی کنند.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز روز گذشته در واکنش به حمله معترضان به منطقه سبز امنیتی بغداد گفت: اغتشاش و نا آرامی به سود ملت و کشور عراق نیست. همه تلاش خود را به کار گیریم تا با کنار گذاشتن اختلافات سیاسی از رزمندگان خود برای پیروزی نهایی (علیه داعش) حمایت کنیم.

عراق روز گذشته (جمعه) صحنه اعتراض و ناآرامی بود و درپی ورود معترضان به منطقه سبز بغداد، نیروهای امنیتی به طرف آنها تیراندازی کردند.
دفتر «حیدر العبادی» نخست وزیرعراق و سفارتخانه های خارجی در منطقه سبز بغداد دایر است.

درپی حمله معترضان به مقر نخست وزیر عراق، مقام های این کشور منع آمد و رفت در بغداد اعلام کردند.
منابع بیمارستانی روز شنبه اعلام کردند که در جریان ناآرامی های روز گذشته در منطقه سبز بغداد، 4 نفر کشته و 90 تن زخمی شدند.
معترضان شامل حامیان مقتدا صدر و گروه های دیگر، از ناکامی دولت در تصویب اصلاحات ضد فساد و بهبود شرایط امنیتی دربرابر حملات داعش، ناراضی هستند.

«جان کوبیس» فرستاده ویژه سازمان ملل به عراق نیز خواستار وحدت در این کشور در روند مبارزه با داعش شد.
هیات سازمان ملل درعراق (یونامی) نیز ضمن ابراز نگرانی شدید از افزایش درگیری های در بغداد پس از حمله به منطقه سبز، همگان را به آرامش و تلاش برای دست یابی به راه حل سیاسی فرا خواند.
وی همچنین نسبت به ایجاد هرج و مرج درعراق هشدار داد و گفت دشمنان عراق ممکن از این هرج و مرج ها به نفع خود استفاده کنند.
https://taghribnews.com/vdciprar3t1apr2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی