تاریخ انتشار۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب : 262236

کنگره بین المللی فاطمی در تهران برگزار شد

کنگره بین المللی فاطمی با عنوان "زن و خانواده مسلمان، محور تحولات اجتماعی" امروز (چهارشنبه) با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد.
کنگره بین المللی فاطمی در تهران برگزار شد
به گزارش خبرنگار تقریب(تنا)، کنگره بین المللی فاطمی صبح امروز با حضور دکتر منوچهر متکی، معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دکتر طوبی کرمانی، دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان، دکتر انسیه خزعلی، رئیس دانشگاه الزهرا(س) و جمعی از اندیشمندان و اساتید دانشگاه های داخلی و خارجی برگزار شد و درباره فضائل و مناقب حضرت زهرا(س) و راهکارهای الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه اسلامی بحث و تبادل نظر شد.

دکتر "طوبی کرمانی" درباره اهداف این کنگره خاطرنشان کرد: حرف این کنگره این است که حق حضرت زهرا (س) شعار دادن نیست بلکه باید راهکارهایی پیدا کنیم تا ایشان را الگوی خود در زندگی قرار دهیم و این الگو باید با دیده عقل و دل مورد توجه قرار گیرد.
 
وی افزود: امروز دنیا با سطحی نگری، مادی شدن و جسمانی شدن، حقیقت این بصیرت را از انسان گرفته است؛ لذا اگر بتوانیم حق حضرت زهرا (س) را به طور حقیقی ادا کنیم، باید راهکارهایی بیابیم که حضرت زهرا (س) را سرمشق زندگی خود قرار دهیم و زندگی را با وجود حضرت زهرا(س) مشق کنیم.

دکتر "منوچهر متکی" معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هم در کنگره فاطمی با تأکید بر اینکه سخن گفتن از حضرت زهرا(س) بسیار دشوار است، خاطرنشان کرد: هر کسی گمان می‌کند به حد بضاعت و در حد شنا کردنی در برکه می‌تواند از این اقیانوس عظیم بهره‌ای بگیرد و طی طریق کند.
 
معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به ایراد خطبه‌هایی حرکت‌آفرین توسط حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: فاطمه زهرا(س) به عنوان معلم بشریت با ایراد خطبه‌هایی زیبا و آسمانی درسی بزرگ حول محور امامت، ولایت، نبوت، معاد و انسان‌سازی به تمام بشریت دادند.
 
متکی خاطرنشان کرد: ده‌ها میلیون شیعه و سنی در زمره سادات هستند، در همین راستا، مجمع تقریب مذاهب اسلامی تشکیل اتحادیه‌‌ای به نام "اتحادیه سادات" را در دستور کار خود قرار داده است تا این شجره طیبه مبدأ حرکتی فاطمی شود.

در ادامه این کنگره، دکتر طاهره اللواتی، عضو هیأت علمی دانشگاه مسقط عمان، دکتر عزت السادات میرخانی، عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس، دکتر فائزه عظیم زاده اردبیلی، عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و دکتر ماجده فضل الله، عضو هیأت علمی دانشگاه لبنان، مقالات خود را در رابطه با راه های الگو قرار دادن حضرت زهرا(س) در زندگی اجتماعی ارائه دادند.
 
در پایان این همایش نیز سه مقاله برگزیده در کنگره مورد تقدیر قرار گرفت و سپس بیانیه پایانی قرائت شد.
 
در بیانیه پایانی کنگره فاطمی تأکید شد: ما زنان مسلمان معتقدیم که بر اساس تعالیم حقه قرآن کریم، سیره و سخن پیامبر اکرم (ص) در راستای رشد و ارتقای معنوی همه انسان ها، وظیفه جمعی و فردی همه مسلمان ها به ویژه اندیشمندان، دانشگاهیان، هنرمندان، روزنامه نگاران، قانونگذاران، سیاستمداران، نویسندگان و اصحاب رسانه، ترویج و تبلیغ فرهنگ غنی اسلام و معاصر سازی الگوهای قرآنی به جهانیان به ویژه حضرت زهرا(س) و بستر سازی برای تحکیم بنیان خانواده و مقابله با آثار مخرب تهاجم فرهنگی غرب است.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: مجامع بین المللی به ویژه سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی و مجالس قانونگذاری در کشورهای اسلامی به تصویب مقررات و معاهدات بین المللی به منظور حفظ حرمت مقدسات دینی، پاسداشت ارزشهای اسلامی و انسانی، حفظ حریم خصوصی و امنیت روانی خانواده ها، جلوگیری از استفاده ابزاری از زنان و کودکان در رسانه های ارتباط جمعی همت کنند.
 
در پایان بیانیه تأکید شد: ما زنان مسلمان ظلم و ستم وارده به زنان و کودکان در ممالک اسلامی تحت اشغال بیگانگان  و سکوت رسانه ای غرب را محکوم می کنیم. ما زنان شرکت کننده در کنگره خواهان تعامل زنان اندیشمند مسلمان علمی و فرهنگی، ایجاد همگرایی نظری وعملی در مسائل روز جهان اسلام و ساماندهی فعالیت ها و اقدامات جمعی در زمینه تبیین و تحقق حقوق و ترویج جایگاه و منزلت رفیع زنان در تفکر اسلامی هستیم.
 
تهیه و تنظیم خبر: فرشته صدیقی
 
https://taghribnews.com/vdciprarqt1aqr2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی