تاریخ انتشار۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 202430

خطبه های نمازجمعه لبنان

امام جمعه بیروت، بازداشت شیخ فتنه به دست نیروهای امینتی لبنان را دستاوردی ارزشمند خواند و آن را پاسخ کوبنده ای به فتنه گران داخلی و خارجی دانست.
خطبه های نمازجمعه لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته، به مشکلات داخلی این کشور اشاره کرد و گفت: لبنان دائم سوار بر امواج کشمکش‌های سیاسی است و در افق پیش روی این کشور، پایانی برای این مسایل دیده نمی شود و مسؤولانی که در گیر و دار مسایل سیاسی هستند نسبت به امور اقتصادی و خدماتی مردم کوتاهی می کنند.
 
این روحانی لبنانی به یکی از دستاورهای ارزشمند اخیر دستگاه امنیتی کشور اشاره و تصریح کرد: احمد الاسیر، شیخ تکفیری وهابی، یکی از سردمداران فتنه گر در لبنان بود که تا زمان بازداشتش دست از فتنه افروزی برنداشت. وی فعالیت‌های زیادی در زمینه قومیت گرایی و بر افروختن آتش اختلافات مذهبی داشت و با سرمایه به دست آورده از خارج لبنان، به بدنه ارتش آسیب می زد.
 
فضل الله این دستاورد مهم را پاسخ کوبنده لبنان به کسانی دانست که سعی دارند در این کشور به فتنه افروزی بپردازند و خاطر نشان کرد: بازداشت الاسیر این پیام را برای فتنه گران به دنبال خواهد داشت که لبنان جای امنی برای آنان نیست.
 
امام جمعه بیروت لبنان در بخش دیگری از خطبه‌های خود به وضعیت بحرانی کشورهای منطقه ازجمله سوریه پرداخت و گفت: پس از گذشت این دوره طولانی که سوریه صحنه درگیری و جنگ بوده، این مساله بر همگان روشن شده که گزینه نظامی برای حل بحران سوریه کار آمد نخواهد بود و تنها راه برون رفت از بحران سوریه مذاکره و گفت و گو است.
 
 وی در پایان به مناسبت گذشت چهل و شش سال از سوزانده شدن مسجد الاقصی به دست رژیم صهیونیستی اظهار داشت که این اقدام نشان از کینه دشمنان اسلام نسبت به مسلمانان دارد و گویای این مطلب است که اسرائیلی‌ها برای از بین بردن آثار اسلامی هر اقدامی را که بتوانند انجام خواهند داد.
 
آیت الله نابلسی در خطبه های نماز جمعه این هفته در صیدا گفت: بحران لبنان تا زمان نامعلوم ادامه دارد و گمانه زنی در مورد نزدیک بودن انتخاب رئیس جمهور امری ناممکن است و امیدی به تشکیل دولت نیست و پارلمان نیز فعال و پویا نیست.
 
وی افزود: ملتی که کرامت می خواهد باید اراده ملی و سیاسی خود را بر حاکمان تحمیل کند. اکنون جهان تغییر کرده و مردم آگاه شده اند و مسئولی که به وظیفه خود عمل نمی کند باید برکنار شود.
 
شیخ احمد قبلان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته خود در مسجد امام حسین(ع) گفت: لبنان در حالت انتظاری است که ممکن است طولانی شود و لبنانی ها باید بهای سنگینی در این راه بپردازند تا امنیت و ثبات کشور خود را حفظ کنند.
 
قبلان از مسئولان سیاسی خواست در شرایط هرج و مرج و پرتنش حاکم بر منطقه، باقی مانده کشور و نهادها را حفظ کنند و هیئتی از نخبگان فکری و فرهنگی و حقوقی و قانونی و میهن دوست تشکیل دهند که هیچ وابستگی و تعصب طایفی و مذهبی نداشته باشند . وی افزود این هیئت نیز با بررسی واقعیات بحرانی لبنان راه حلی بیایند و سندی ملی و تاریخی با محوریت لبنان و براساس شهروندی برابر تنظیم کنند که منافع همه شهروندان و مردم با عدالت در آن رعایت شود.
 
آیت الله عبدالامیر قبلان نیز در خطبه های نمازجمعه این هفته گفت: همه ما باید تلاش کنیم ارزش های انسانی و اخلاقی بر روابط میان ما حاکم باشد و تلاش کنیم به دیگران خدمت کنیم و ما از مسئولان لبنان نیز می خواهیم با هم متواضع و متحد و برادر باشند؛ چراکه خداوند از ما خواسته عدل و انصاف داشته باشیم و از این رو مسئولان نیز باید برای مردم لبنان مایه خیر باشند
 
وی افزود: ما از همه می خواهیم با تمام توان خود از ارتش حمایت کنند تا محافظ کشور باشد و رئیس جمهوری انتخاب کنیم که با حکمت و عدالت کشور را اداره کند و به مردم خدمت کند.
 
قبلان گفت: انتخاب رئیس جمهور یک نیاز و ضرورت ملی است و سیاسیون باید برای انتخاب رئیس جمهور به توافق برسند.
 
https://taghribnews.com/vdciprarut1au52.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی