تاریخ انتشار۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : 272631
آیت الله اراکی در نماز جمعه اراک:

مسئله فلسطین و قدس نماد حمایت از همه مستضعفین جهان است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: امروز مسئله فلسطین و قدس نماد حمایت از همه مستضعفین جهان و نماد مقابله با استکبار جهانی است.
مسئله فلسطین و قدس نماد حمایت از همه مستضعفین جهان است
به گزارش خبرگزاری تقریب،  آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب طی سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه اراک، اظهار داشت: روز قدس، روز دفاع از فلسطین و اعلام حقانیت مردم مظلوم فلسطین و اعلام محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی و همچنین روز قدس روز اعلام پشتیبانی همگانی در سراسر جهان از مستضعفین فلسطین و مظلومان ستمدیده قدس الهی است.

وی تأکید کرد: امروز همچنین مسئله فلسطین و قدس نماد حمایت از همه مستضعفین جهان و نماد مقابله با استکبار جهانی است.

 دبیرکل مجمع جهانی تقریب در ادامه به مسئله استکبار و استکبار ستیزی اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم به دو جریان ممتد در طول تاریخ اشاره شده است یکی جریانی که قرآن از آن به جریان اسلام تعبیر می کند و تأکید می کند همه انبیاء راه اسلام را پیمودند و دیگری جریان طاغوت و استکبار.

آیت الله اراکی با بیان اینکه اسلام پذیرش حاکمیت خداست، اظهار داشت: اسلام یعنی فرمانبرداری از یک فرمانروا که آن هم خداوند متعال است.

 وی با اشاره به آیاتی از قران کریم پیرامون حاکمیت الهی، گفت: اصل حاکمیت خدا یک مسئله بدیهی در اسلام است و آن پذیرش حاکمیت و فرمانروایی امر خداست؛ قران کریم می فرماید در جامعه بشر دو فرمان وجود دارد فرمان الهی یا فرمان هوای نفس.

 دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه چه کسی حق فرمانروایی بر مردم را دارد، اظهار داشت: فرمان از آن کسی است که آفریننده مردم است و جهان آفرینش را خلق کرده است و تنها کسانی می توانند بر جامعه بشر فرمانروایی کنند که از سوی خدا برای فرمانروایی فرستاده شده باشد و تنها فرمانروای که امروز از سوی خدا برای فرمانروایی تعیین شده وجود نبی مکرم اسلام است و بعد از رسول اکرم(ص) این حق از آن امامان معصوم (ع) است و امروز نیز امام زمان(عج) از سوی خداوند برای فرمانروایی ما تعیین شده است و ولی فقیه از سوی امام عصر(عج) مجاز به فرمانروایی است و این اساس استحکام جامعه ما است.

 آیت الله اراکی گفت: امروز اقتدار ما به این است که حاکمیت را از آن خدای بزرگ دانسته و سپاهیان و نظامیان و بسیجیان ما لشگر و فرمانبران خداوند  هستند.

 وی تأکید کرد:هر فرمانروایی که از سوی خدای متعال که آفریننده جهان آفرینش است، اذن فرمان داشته باشد فرمانش الهی است اما فرمانروایی از خداوند اذن نداشته باشد طاغوت و استکبار است.

 آیت الله اراکی با بیان اینکه از غیر خدا فرمان بردن شرک است، اظهار داشت: اگر مشروعیت فرمانروای از سوی خدا نباشد این به معنی فرمان بردن از فرمانروایی غیر خدا است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه مردم فرمانبرهستند نه فرمانروا، تأکید کرد: اگر مردم فرمان بردن از خدا را پذیرفتند آن حکومت، حکومت الهی است اما اگر فرمان بردن از غیر خدا را پذیرفتند آن حکومت، حکومت طاغوت و استکبار است؛ یکی از مشکلاتی که جهان اسلام همواره با آن مواجه بوده حکومت طاغوتیان بوده است.

 وی در ادامه اظهار داشت: امروز در روز قدس مردم یکصدا فرمان و دستور خدا را اطاعت کردند و اعلام کردند که علیه استکبار موضع می گیریم و فرمان مستکبران را نمی پذیریم.

 آیت الله اراکی تأکید کرد: آنچه امروز در فلسطین علیه مردم مظلوم این سرزمین رخ می دهد نتیجه حکومت طاغوت است اگر امروز ما در سوریه، عراق و سایر کشورهای اسلامی با پدیده گروههای تکفیری و تروریسم مواجه هستیم نتیجه ارتباط این گروهها با استکبار و طاغوطیان است.

  وی افزود: فرمانروایی بر مبنای هوای نفس، بر اساس زور، فریب و تزویر پیش می رود اما انبیای الهی تنها از عنصر قرآن برای فرمانروایی خود استفاده کردند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب گفت: جنگ امروز بین استکبار و فرمانروایی الهی است و منتظر ظهور منجی عالم هستیم و پیروی از امام زمان(عج) به معنای انتظار ظهور آن حضرت است.
https://taghribnews.com/vdciprarzt1ayq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی