تاریخ انتشار۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : 190533

انتشار هشت کتاب با موضوع شهید مطهری در سال 94

از ابتدای سال 1394 تاکنون 8 عنوان کتاب با موضوع زندگی و اندیشه‌های استاد شهید مرتضی مطهری به چاپ رسیده است.
انتشار هشت کتاب با موضوع شهید مطهری در سال 94
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از ایبنا، بر اساس داده‌های بانک اطلاعات کتب چاپی وبگاه خانه کتاب ایران، از ابتدای سال 1394 تاکنون هشت عنوان کتاب با موضوع زندگی، اندیشه و آثار استاد شهید مرتضی مطهری چاپ شده که یک عنوان چاپ اول و بقیه چاپ مجدد بوده‌است.
 
چهار نمونه از این آثار به شرح زیر است:
«منبع‌شناسی جامع شهید مطهری: كارنامه منابع پیرامون استاد شهید مرتضی مطهری»
 اثری نو انتشار است که تهیه و تنظیم آن را پایگاه اطلاع‌رسانی سراسری اسلامی (پارسا) با همکاری بنیاد علمی و فرهنگی شهید مرتضی مطهری به عهده داشته و چاپ اول آن را مؤسسه اطلاع‌رسانی اسلامی مرجع، در756 صفحه و در 1000 نسخه منتشر کرده است.
 
«انقلاب اسلامی تجلی آیات قرآن مجید: به ضمیمه 40 نكته پیرامون انقلاب اسلامی در اندیشه مطهر»
این اثر به تطبیق آیات قرآن با رخدادها و مفاهیم مرتبط با انقلاب اسلامی می‌پردازد و در این راه از آثار استاد مطهری نیز بهره می‌گیرد. این کتاب نوشته عبدالمجید دشتی‌ برازجانی است و انتشارات كریمه اهل بیت علیها السلام، چاپ‌های دوم تا ششم آن را در 106 صفحه و در 3000 نسخه روانه بازار نشر کرده است.
 
عبدالمجید دشتی‌ برازجانی همچنین «پرسش‌ها و پاسخ‌های خانوادگی مطهر: به ضمیمه تحلیل روان‌شناسی، اجتماعی بر مسئله حجاب و بدحجابی» را نوشته است که چاپ سوم آن به همت انتشارات كریمه اهل بیت (ع) در 384 صفحه به قطع وزیری در 5000 نسخه، در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. شالوده اصلی مطالب این کتاب بر اساس نوشته‌های شهید مطهری فراهم شده و در واقع، تنظیمی نوین از آثار این استاد است.
 
چاپ هفتم کتابی با عنوان «استاد مطهری» نوشته ناصر نادری، نویسنده آثاری برای کودکان و نوجوانان نیز به تازگی روانه بازار نشر شده است. این اثر که مخاطب کودک و نوجوان دارد، به کوشش مؤسسه‌ فرهنگی‌ مدرسه ‌برهان (انتشارات مدرسه) در 24 صفحه، در 23650 نسخه در بازار نشر عرضه شده است. تصویرگری این کتاب را امیر نساجی به عهده داشته است.
 
 
https://taghribnews.com/vdcipuazpt1a3w2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی