تاریخ انتشار۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : 235632
عالم بحرینی در گفتگو با خبرنگار تقریب:

سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم، اقدامی تحریک آمیز علیه شیعیان بود

عالم برجسته بحرینی تأکید کرد: اقدام مقامات بحرینی در سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم یک اقدام تحریک آمیز علیه شیعیان به شمار می رود.
سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم، اقدامی تحریک آمیز علیه شیعیان بود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، علامه شیخ عبدالله الصالح، عالم بحرینی در گفتگوی تلفنی با خبرنگار تقریب خاطرنشان کرد: آیت الله عیسی قاسم سمبل بزرگی برای علمای شیعه و افتخار کشور بحرین است و نقش مهمی در ادامه یافتن انقلاب این کشور داشته است. اما سلب تابعیت بحرینی ایشان به این شکل و با این سرعت دیوانه وار، نشان می دهد که مردم بحرین نباید خط قرمزی در برابر مقامات ظالم این کشور داشته باشند.
 
 فعال بحرینی در جنبش عمل اسلامی بحرین افزود: شیعیان بحرین که 85 درصد از کل مردم بحرین را تشکیل می دهند، همواره هدف مقامات این کشور بوده اند و مقامات نمی خواهند شیعیان در بحرین و حتی در منطقه وجود خارجی داشته باشند!
 
وی تأکید کرد: دشمنی با ملت بحرین دقیقا از انقلاب 14 فوریه 2011 آغاز شد و همچنان ادامه پیدا کرد. این دشمنی از دستگیری شیعیان آغاز شد و به استعفای اجباری و شکنجه و قتل منتهی شد. این اقدامات تا سلب تابعیت نیز پیش رفت به طوری که نظام ستمگر بحرین تا کنون تابعیت 250 نفر از مبارزان بحرینی را سلب کرده است.
 
شیخ عبدالله الصالح در ادامه افزود: امروز هیچ یک از شیعیان را نمی توان یافت که از دست مقامات بحرینی در امنیت باشد حتی اگر به نظام حاکم نزدیک باشد.
 
وی با اشاره به اینکه برخی کشورها در منطقه از این اقدامات حمایت می کنند، خاطرنشان کرد: این حمایت ها که چه بسا ممکن است از سوی وهابیون به عنوان قدرت بارز در منطقه باشد، موجب از بین رفتن آرامش در منطقه خواهد شد. زیرا بحرین و برخی نظام های حاکم در کشورهای حاشیه خلیج فارس برای خالی کردن منطقه از پیروان اهل بیت علیهم السلام و دشمنان اسرائیل، با عربستان سعودی همکاری می کنند.
 
این عالم بحرینی خاطرنشان کرد: بدون شک آمریکا و صهیونیسم از این جبهه گیری مذهبی علیه ملت بحرین حمایت می کنند زیرا نمی توانند پیروزی و موفقیت استقلال خواهان و آزادی طلبان را در منطقه تحمل کنند و حتی آنها را از دارایی های منطقه محروم می کنند.
 
علامه الصالح درباره نقش عربستان سعودی در منطقه نیز گفت: نقش عربستان سعودی ایجاد تنش و ناآرامی در منطقه است؛ عربستان فقط در امور یمن و بحرین مداخله نمی کند، بلکه در امور همه کشورها از جمله ترکیه و قطر و سوریه و عراق دخالت می کند. نقش عربستان در عراق نیز از زمانی آغاز شد که آمریکایی ها از این کشور خارج شدند و تا امروز نیز عربستان در حال ایجاد تنش و ناآرامی در عراق است.
 
این فعال بحرینی ادامه داد: مسائلی چون سلب تابعیت فعالان سیاسی و صدور احکام وحشیانه علیه جوانان انقلابی بحرین، که عربستان سعودی به مقامات بحرین دیکته می کند، همه در جهت ایجاد نابسامانی و ناآرامی در این کشور است. لذا هر زمان که خبر پیروزی بر داعش در هر نقطه از جهان می رسد، آل سعود تلاش می کند انتقام بگیرد و بحرین نیز بهترین منطقه برای انتقام آل سعود است زیرا ملت بحرین توانایی رویارویی با آل سعود را ندارند.
 
شیخ الصالح در پایان از علمای بحرین خواست تا در مبارزه با ظالمان پابرجا باشند و این کارزار را مدیریت کنند. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که سایر علمای مسلمان در سراسر جهان اسلام نیز در کنار ملت بحرین بایستند و از حقوق مشروع آنها دفاع کنند.
مصاحبه کننده: محمد حسین صدر فراتی
 
 
https://taghribnews.com/vdcipwarrt1apq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی