تاریخ انتشار۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۹:۰۱
کد مطلب : 257133

تلاش مسلمانان شیعه نیجریه برای آزادی شیخ زکزاکی

شمار زیادی از شیعیان نیجریه در آستانه پایان مهلت اجرای حکم دادگاه نیجریه در مورد آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبرعالیقدر شیعیان این کشور و همسر وی، ضمن تاکید بر لزوم اجرای این حکم تلاش های خود را برای آزادی فوری شیخ زکزاکی شدت بخشیده اند.
تلاش مسلمانان شیعه نیجریه برای آزادی شیخ زکزاکی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل ازمنابع محلی، براساس اعلام رسمی دادگاه نیجریه، شیخ ابراهیم زکزاکی به همراه خانواده خود، 3 روز دیگر تحویل مقامات پلیس داده خواهد شد.
 
براساس این گزارش، مقامات جنبش اسلامی نیجریه در تلاش برای رایزنی های سیاسی با مقامات دولتی با هدف اجرای سریع حکم قضایی آزادی رهبر شیعیان نیجریه هستند.
 
براساس اعلام رسمی دادگاه نیجریه، پلیس این کشور موظف است پس از این مهلت 3 روزه، مقدمات آزادی شیخ زکزاکی و همسر وی را فراهم کرده و نسبت به انجام اقدامات مقتضی کوتاهی نکند.
 
این درحالی است که آزادی رهبر شیعیان نیجریه و خانواده وی یک حکم حقوقی و قضایی است که البته بر اساس اتهامات نادرست و خلاف واقع، پرونده وی به نهادهای قضایی کشیده شد.
 
ضرورت اجرای این حکم قضایی درحالی است که نهادهای امنیتی نیجریه همچنان به مانع تراشی های خود علیه شیعیان این کشور ادامه داده و از اجرای این حکم رسمی، ممانعت می کنند.
 
درهمین خصوص، مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس گفت: «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه، تبلور وحدت و یکپارچگی جهان اسلام است.
 
وی با ابراز تاسف از برخورد غیرقانونی دولت و نهادهای امنیتی نیجریه با شیعیان این کشور، خاطرنشان کرد: آزادی فوری شیخ زکزاکی یک مطالبه عمومی است که فورا باید اجرایی شود.
 
 
https://taghribnews.com/vdcipyarpt1awz2.cbct.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی