تاریخ انتشار۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : 271830

​تأکید خطیبان جمعه لبنان بر ضرورت نبرد مسلحانه فلسطینیان علیه صهیونیست ها

بررسی بحران قطر و کشورهای عربی، توافق بر سر قانون انتخابات در لبنان، هوشیاری در برابر توطئه تکفیری ها و ضرورت نبرد مسلحانه ملت فلسطین علیه صهیونیست ها، از مهمترین محورهای مطرح شده در خطبه های نماز جمعه این هفته لبنان بود.
​تأکید خطیبان جمعه لبنان بر ضرورت نبرد مسلحانه فلسطینیان علیه صهیونیست ها
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام "سید علی فضل الله" امام جمعه بیروت، در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک، به بحران میان قطر و برخی کشورهای عربی اشاره کرد و اظهار داشت: این بحران بر شکاف در جهان عرب و اسلام می افزاید و مطمئناً دخالت های کشورهای بزرگ را در منطقه به همراه خواهد داشت تا بدینوسیله جا پای خود را تثبیت کرده و بهره های مالی و قراردادهای تسلیحاتی را به امضا برسانند.
 
وی ادامه داد: برخی کشورهای منطقه با سیاست های اشتباهی که در پیش گرفته اند به سوی طاغوت رفته و محاصره ای به دور از ارزش های اسلامی و انسانی را تدارک دیده اند.

علامه "عفیف نابلسی" امام جمعه شهر صیدا نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته، با اشاره به توافق گروه های سیاسی درباره قانون جدید انتخابات در این کشور گفت: گرچه این قانون نیز با معایب و پیچیدگی هایی مواجه است اما توافق درباره آن و تعیین موعد انتخابات سبب می شود تا کشمکش در این زمینه به پایان رسیده و دولت به سایر پرونده های اجتماعی بپردازد.
 
این عالم لبنانی تأکید کرد: هر که می خواهد لبنان حفظ شود باید امنیت اجتماعی مردم را تأمین کرده و مصالح وطن را بالاتر از همه مصالح شخصی خود بداند.
 
شیخ "صهیب حبلی" عضو تجمع علمای مسلمان لبنان هم در خطبه های نماز جمعه مسجد حضرت ابراهیم(ع) شهر صیدا بر لزوم هوشیاری نسبت به توطئه های کنونی علیه لبنان و لبنانی ها تأکید کرد و گفت: اردوگاه فلسطینیان عین الحلوه در صیدا نیز در تیررس تروریست ها قرار دارد و آنها می خواهند به شیوه های مختلف به ثبات و امنیت این اردوگاه ضربه بزنند.
 
این روحانی اهل تسنن با اشاره به سالروز فتح مکه از سوی رسول اکرم(ص) اظهار داشت: امروز این سؤال مطرح است که چه کسانی حرمت مکه مکرمه را بازگردانده و آن را از لوث اشغالگران نجات می دهند؟
 
وی تأکید کرد: کسانی که مسلمانان را در یمن و سوریه و عراق و سایر کشورهای جهان به قتل می رسانند لیاقت خدمت به حرمین شریفین را ندارند چرا که اسلام دین رحمت و تسامح و الفت و محبت است و کسی که می خواهد به اسلام و رسالت آن خدمت کند، باید این ویژگی ها را داشته باشد.
 
حجت الاسلام "شیخ علی یاسین" رئیس جمعیت علمای صور لبنان نیز در خطبه های نماز جمعه این شهر از دستاوردهای ارتش لبنان علیه تکفیری ها تقدیر کرد و اظهار داشت: نیروهای امنیتی، حافظ لبنان از خطر تکفیری ها در منطقه هستند. این دستاوردها با موفقیت ارتش سوریه و همپیمانان آن و همچنین بسیج مردمی عراق همراه شده است.
 
رئیس جمعیت علمای صور لبنان در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه، ملت فلسطین را به ادامه جهاد فراخواند و تصریح کرد: ملت فلسطین باید به نبرد مسلحانه علیه صهیونیست ها تمسک جوید و به نظام های عربی خائن که خودشان را از هرگونه نبرد در امان می دانند، توجهی نداشته باشد.
 
وی در پایان گفت: سازمان های بین المللی باید به وظیفه خود عمل کرده و جنگ علیه ملت یمن را که پس از ایستادگی در برابر سلاح نظامی، با بیماری وبا و محاصره شدید جان خود را از دست می دهند، متوقف کنند.
https://taghribnews.com/vdcipzarut1ayv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی