تاریخ انتشار۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : 221637
//دو خبر از بحرین//

تظاهرات و درگیری درسالگرد انقلاب بحرین/ اقامه نماز بحرینی ها در محل مساجد ویران شده

مردم بحرین در سالگرد انقلاب کشورشان شاهد خروش گسترده علیه رژیم آل خلیفه و آغاز مخالفت های مدنی برای تحقق خواسته هایشان هستند.
تظاهرات و درگیری درسالگرد انقلاب بحرین/ اقامه نماز بحرینی ها در محل مساجد ویران شده
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، منطقه ستره روز جمعه شاهد درگیری میان پلیس و تظاهرکنندگان بود که به مناسبت پنجمین سال انقلاب خود در چهاردهم فوریه سال 2011 به خیابان ها آمده بودند.
 
شهرها و مناطق مختلف بحرین از جمله سلماباد، کرباباد، ابوصیبع، شاخوره، باربار، الدیه و السهله جنوبی شاهد برگزاری تظاهرات شبانه درچارچوب برنامه " نافرمانی مدنی النمر" بود.
 
پلیس رژیم آل خلیفه با شلیک گاز اشک آور و گلوله های سمی تظاهرکنندگان را سرکوب و متفرق کرد.

مردم بحرین از دیروز(جمعه) با برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز برنامه نافرمانی مدنی را آغاز کردند.
 
گروه های مخالف بحرین مردم را به برگزار کردن تظاهراتی به نام " نافرمانی مدنی النمر" در همه شهرها، مناطق و روستاهای این کشور به مناسبت پنجمین سالگرد انقلاب فراخوانده اند.
 
مناطق مختلف بحرین همچنین امروز شنبه شاهد تعطیلی مراکز تجاری و مغازه ها در اعتراض به ادامه جنایت های رژیم آل خلیفه و بی توجهی به خواست های مردم بود.
 
خبر دیگر این که شهروندان بحرینی به اقامه نمازهای جماعت در محل مساجد ویران شده خود ادامه می دهند.
گفته شده  نماز جماعت امروز در محل مسجد ویران شده العلویات به امامت آیت الله میثم السلمان اقامه می شود.
 
روحانیون و مردم بحرین خواستار بنای مساجد ویران شده در محل خود هستند و با رویکرد آل خلیفه مبنی بر تغییر یافتن محل بسیاری از مساجد منهدم شده ابراز مخالفت کردند.
 
رژیم آل خلیفه در چارچوب سیاست انتقامجویانه و خصمانه خود علیه شیعیان در سال 2011 در آغاز انقلاب مردمی بحرین در این کشور حالت فوق العاده اعلام کرد و به دنبال آن 38 مسجد متعلق به شیعیان را با خاک یکسان کرد. این اقدام رژیم با واکنش های خشمگینانه داخلی و جهانی مواجه شد و شهروندان بسیاری از این مساجد را با هزینه شخصی خود تجدید بنا کردند.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcipzaryt1arq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی