تاریخ انتشار۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : 249060
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل:

امروز سراسر سوریه از تروریسم وهابی رنج می برد/مسئول مشکلات حلب گروه های تروریستی هستند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت: چرا از عملیات مبارزه با تروریست در عراق حمایت و از عملیات ضد تروریستی در سوریه انتقاد و در مسیر آن سنگ اندازی می شود.
امروز سراسر سوریه از تروریسم وهابی رنج می برد/مسئول مشکلات حلب گروه های تروریستی هستند

چرا در مسیر مبارزه با تروریست در سوریه سنگ اندازی می شود



به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشارالجعفری در جلسه ویژه شورای امنیت برای بررسی وضعیت شهر حلب با اشاره به شباهت بسیار عملیات پاکسازی موصل و حلب افزود: کشورهای حامی تروریسم، تروریست های حاضر در سوریه را ملائکه و تروریست های حاضر در دیگر مناطق را شیاطین به شمار می آورند.

وی اضافه کرد: چرا گذرگاه هایی برای خروج تروریست ها از موصل به سوی رقه باز می شود و چرا جنگنده های ائتلاف، کاروان تروریست ها را هدف قرار نمی دهند و چرا با پیشنهاد روسیه و سوریه برای بازکردن چنین گذرگاه هایی برای خروج تروریست ها از حلب مخالفت می شود.

الجعفری اظهار داشت: دوست داشتم از نماینده آمریکا سئوال کنم، چرا برای تروریست های حمله کنند به کلوپ شبانه در فلوریدا گذرگاه انسانی باز نکردند و غذا و داروی مورد نیاز آن ها را برای ادامه جنایتهایشان تامین نکردند و چرا فرانسه با تروریست ها در کشور خود چنین رفتاری نمی کند.

وی بیان کرد: به این نفاق پایان دهید، ملت سوریه هزینه این نمایش را می پردازد و این نمایش باید پایان یابد و همه اعضای شورای امنیت باید به مسئولیت خود در حفظ امنیت و صلح بین المللی عمل کنند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: نبرد آزادسازی موصل و همه خاک عراق از دست تروریسم مانند نبرد سوریه و ارتش سوریه در حلب است و همانگونه که دولت عراق حق دارد موصل را آزاد کند، دولت سوریه نیز حق دارد شهر حلب را از چنگ تروریست ها آزاد کند.

الجعفری با تاکید بر اینکه برخی کشورها با تروریست ها ارتباطی محکم دارند، اضافه کرد: برخی از کشورهای حامی تروریسم چگونه به خود اجازه می دهند ادعای مبارزه با تروریسم کنند در حالی که به تکرار اخبار دروغ درباره عملیات ارتش سوریه و روسیه در حلب می پردازند و چگونه به مبارزه با تروریسم می پردازند درحالی که به اخبار تروریست ها استناد می کنند.

وی گفت: دمشق بار دیگر تاکید می کند که بحران سوریه راه حل سیاسی مبنی بر گفت و گوی سوری – سوری بدون دخالت خارجی یا پیش شرط های آمریکایی، انگلسی و فرانسوی دارد و تاکید می کند که روند سیاسی همزمان با مبارزه نظامی با تروریسم ادامه می یابد و تا سرکوب همه گروه های تروریستی فعال در سوریه ادامه می یابد.

الجعفری افزود: دولت سوریه شیوه دوگانه این کشورها درباره اوضاع در شرق حلب و چشم بستن بر دیگر مناطق را محکوم می کند، امروز سراسر سوریه از تروریسم وهابی مورد حمایت کشورهای عربستان، ترکیه، قطر و رژیم صهیونیستی و تجاوزهای هم پیمان های این کشور تحت عنوان ائتلاف بین المللی و تحریم های اقتصادی اروپایی و آمریکایی رنج می برد.

وی گفت: مسئول مشکلات حلب گروه های تروریستی هستند و تروریست های مسلح خارجی هستند که از سراسر جهان از طریق ترکیه و با هزینه عربستان و قطر به سوریه آورده شدند و آمریکا، فرانسه و انگلیس آن ها را به انواع سلاح های کشنده تجهیز کردند.
https://taghribnews.com/vdciq3arut1a5u2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی