تاریخ انتشار۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : 164460
سخنگوی شورای علمای فلسطین در گفتگو با تقریب:

روز جهانی قدس آغاز پیروزیها و نابودی رژیم غاصب است

تنا – بیروت
سخنگوی شورای علمای فلسطین روز جهانی قدس را نقطه عطفی در تاریخ فلسطین برشمرد و تاکید کرد: روز جهانی قدس آغاز پیروزی و موفقیتها و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی است.
روز جهانی قدس آغاز پیروزیها و نابودی رژیم غاصب است
شيخ "محمد الموعد" در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا)، با بیان این مطلب، خاطرنشان کرد: روز جهانی قدس روز بزرگی است و روزی است که جمهوری اسلامی ایران مسئله فلسطین را در حالی که نزدیک ترین افراد به این مسئله اهمال کاری کرده و بر ضد آن توطئه کرده بودند، احیا کرد.
 
وی افزود: انقلاب  اسلامی به رهبری امام خمینی مسئله فلسطین را بار دیگر به صدر مسائل جهان اسلام آورد و فلسطین را در قلوب انسانها تثبیت کرد؛ این نامگذاری جایگاه قدس را در اندیشه نسل ها نهادینه ساخت و بر لزوم آزادی فلسطین و قدس شریف تاکید کرد.
 
سخنگوی شورای علمای فلسطین در ادامه با ابراز امیدواری نسبت به این که هر روز سال، روز قدس و فلسطین باشد، تصریح نمود: از جمهوری اسلامی ایران برای حمایتهای بی شائبه از فلسطین تقدیر می کنیم؛ این کشور اولین کشوری بود که پرچم فلسطین را برافراشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی اولین سفارت فلسطین در ایران تاسیس شد؛ مواضع ایران در حمایت از فلسطین و تاکید بر این مسئله که اسرائیل عذه سرطانی است و باید از صحنه روزگار محو شود، پیشینه تاریخی دارد.
 
شیخ الموعد با انتقاد از مواضع کشورهای عربی در قبال مسئله فلسطین بیان داشت:موضع اعراب در قبال مسئله آزادی سرزمینهای مقدس تاسف آور است و این در حالی است که اقدام امام خمینی(ره) در مورد روز جهانی قدس این پیام را برای امتهای عربی و اسلامی آورد که فلسطین و قدس شریف باید آزاد شود.
 
وی با تاکید بر ادامه مقاومت و وحدت، اظهار داشت: آرزوی  امام خمینی تحقق یافت؛ فرزندان امت اسلامی علی رغم همه تلاشهای دشمنان برای ایجاد تفرقه در مسئله فلسطین، اینک یکپارچه هستند و شعار وحدت اسلامی شعاری است که به آن پایبند خواهیم ماند و به امام خمینی می گوییم که روز جهانی قدس همچنان زنده است گویی که امروز این روز را نامگذاری کرده است.
 
 
https://taghribnews.com/vdciq5azut1aq52.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی