تاریخ انتشار۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : 183162
خطیب نماز جمعه تهران:

آمریکا خودش را نمی تواند حفظ کند/مقاومت مردم یمن مایه افتخار است

آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: امروزه می بینیم کشورهای ضعیف که خودشان را باور ندارند، پناهنده آمریکا می شوند، در صورتی که آمریکا خودش را نمی تواند حفظ کند.
آمریکا خودش را نمی تواند حفظ کند/مقاومت مردم یمن مایه افتخار است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه نخست نماز جمعه تهران با دعوت همگانی به تقوای الهی و پرهیزگاری، گفت: تنها یاد خدا انسان را از شر شیطان حفظ می کند و برای موفقیت باید از خداوند درخواست کرد.

وی افزود: امروزه می بینیم کشورهای ضعیف که خودشان را باور ندارند، پناهنده آمریکا می شوند. در صورتی که آمریکا خودش را نمی تواند حفظ کند.

آیت الله موحدی کرمانی اضافه کرد: گاهی گناه به قدری زیاد می شود که گناهکار مایوس می شود و خود را جهنمی می پندارد در اینجا باز هم دین به کمک می آید.

خطیب جمعه تهران در ادامه افزود: انسان گاهی در بن بست قرار می گیرد و از زندگی سیر می شود و گاهی ممکن است دست به انتحار بزند. اما قرآن می گوید بیا و تقوا پیشه کن ، راهی را در پیش تو قرار میدهیم که با طی کردن آن به نجات دست می یابی و آن راه تقوا است.

وی گفت: گاهی انسان ،جامعه و امت در فشار دشمن قرار می گیرد و دشمن آنها را احاطه می کند که این حالت هم خیلی خطرناک خواهد بود در این باره هم قرآن می فرماید. انسانهای مرتبط با خدا و کسانی که تعالیم دینی را خوب فهمیدند در این حالت کوچکترین حجمه ای به خود راه نخواهند داد و نگران نخواهند شد.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: گاهی اتفاقاتی برای انسان پیش می آید که قابل تحمل نیست مثل از دست دادن عزیزان که این حالت هم می تواند خطرناک باشد و بدبینی حاصل شود . اما دین می گوید این مصیبت را بررسی کن شاید به واسطه کار و عمل ناپسند خودت باشد پس از خود ناراحت باشد نه از خداوند.

وی با اشاره به مقاومت مردم یمن آن را مایه افتخار خواند و با اشاره به اینکه آنها کمر دشمن را شکسته‌اند از آنها خواست که مواظب توطئه‌های دشمن باشند تا به مقاومت ضربه نخورد.

آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با بیان اینکه از حوادث بزرگ باید درس بگیریم گفت: هنوز فضای ایران به عطر ۲۲ بهمن معطر است که یادآور این حرکت عظیم و گسترده بهت آور و پیروزی معجره آسا است.

وی افزود: باید این حوادث را با تمام زوایایش به خاطر داشته باشیم.

موحدی کرمانی گفت: ۲۲ بهمن برای دشمنان بهت آور و موجب خرسندی دوستان انقلاب است.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه امام (ره) درباره حفظ انقلاب فرمودند که حفظ پیروزی و انقلاب از اصل آن مهمتر است گفت: خدا یاری کرد که انقلاب نظام طاغوت را ساقط کرد و ما باید آن را حفظ کنیم.

وی حفظ انقلاب را وظیفه مردم و مسوولان دانست و افزود:‌ بخش عمده این وظیفه بر عهده مسئولان است .

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: وظیفه مردم تبعیت از مقام ولایت است و باید در انتخابات مسئولان در روزهای آینده در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی دقت لازم را انجام دهند .

وی گفت: نباید اشتباه در انتخاب صورت گیرد بلکه با تبعیت از مقام عظمای ولی امر با بصیرت در انتخاب نمایندگان دقت لازم را انجام دهیم.

موحدی کرمانی تصریح کرد‌: عمده وظیفه حفظ انقلاب بر عهده مسئولان است .

وی گفت: قرآن کریم می فرماید اگر به گروه و جمعی قدرت دادیم انتظار داریم نماز را به پا دارند و جامعه را با خدا آشنا و معنویت را در جامعه حاکم کنند .

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: هیچ مسئولی نمی تواند بگوید درباره فلان امر به معروف وظیفه ندارد.

امام جمعه موقت تهران گفت: مسئولان نمی توانند بی تفاوت باشند و باید در رفتارهای فرهنگی که در کشور صورت می گیرد از جمله کنسرتهایی که انجام می شود دقت کنند.

وی همچنین درباره پخش فیلم ها از حوزه های مختلف نیز گفت: اگر فیلمی اسلامی و بر پایه اسلامی باشد اجازه پخش داده شود و در غیر این صورت در مقابل پخش آن بایستند.

موحدی کرمانی افزود: در حوزه کتاب و تشویق افرادی که در حوزه های فرهنگی فعالیت می کنند نیز دقت کامل صورت گیرد و مبادا هنرمندانی که سابقه همکاری با نظام شاه و فتنه ۸۸ داشته اند چهره شان در جامعه معرفی شود (معروف شوند).

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مسوولان با نگاهی به گذشته باید نقاط ضعف را پیدا کنند و توقع صحیح بودن همه کارها را نداشته باشند.

وی با بیان اینکه امام(ره) با کمال شهامت درباره نصب مهندس بازرگان فرمودند اشتباه کردم تصریح کرد: ‌در باره شهید بهشتی و شهید رجایی نیز رفتارهایی داشتیم که ناشی از اعتماد بی دلیل آنها به افرادی بود که بعدها به انقلاب اسلامی ضربه زدند.

موحدی کرمانی گفت: ‌اعتماد شهید به کلاهی و اعتماد شهید رجایی به کشمیری از جمله این اشتباهات بود.

وی با یادآوری میلاد حضرت زینب خطاب به پرستاران گفت: عمل شما ارزنده و از عبادات بزرگ است.

امام جمعه موقت تهران عیادت و دلجویی از مریض را مقامی دانست که از آرزوهای حضرت جبرئیل بود.
وی همچنین شهادت حجت الاسلام و المسلمین محلاتی را تسلیت گفت و افزود‌: ایشان موتور جامعه روحانیت بودند.

وی با اشاره به اینکه شهید محلاتی پر تلاش و عاشق ولی امر بود افزود: این دو خصیصه از فضلیت های شهید محلاتی بود.

موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنانش در خطبه دوم نماز جمعه گفت: مقاومت مردم یمن مثال زدنی است اما آنها باید مراقب توطئه سازمان ملل و شورای همکاری خلیج فارس باشند.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته ای گفت: به فرموده ایشان به مذاکرات خوش بین نیستیم و اگر مذاکرات به ثمر نشست چه بهتر و گرنه باید به درون بنگریم و تقویت درون کنیم.

وی تاکید کرد: پیشرفتها را خودمان شروع کردیم و این تجربه ای است که هیئت ایرانی باید به آن توجه کند.
موحدی کرمانی اضافه کرد: دشمن، دشمن است و مهربانی از او انتظار نمی رود .

نماز جمعه موقت تهران در پایان خطاب به هیئت ایرانی حاضر در گفتگو های با پنج بعلاوه یک گفت:‌ مراقب معانی به کار رفته در بیانات مقام رهبری در باره مذاکرات باشید.
https://taghribnews.com/vdciqpazrt1avz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی