تاریخ انتشار۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : 272767
امام جمعه نجف:

هدف روز قدس، اهتمام مشترک جامعه اسلامی برای آزادی فلسطین است

امام جمعه نجف اشرف با بیان اینکه داعش به دست رژیم صهیونیستی ایجاد شده است، خواستار عدم حمایت کشورهای استکباری از این رژیم اشغالگر شد.
هدف روز قدس، اهتمام مشترک جامعه اسلامی برای آزادی فلسطین است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،"حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی" امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته  که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، با اشاره به سفر اخیر حیدر العبادی به کشورهای منطقه از جمله ایران، گفت: اینگونه سفرها موجب بازگشت عراق به جایگاه خود در کشورهای عربی و اسلامی می‎شود و در کوتاه مدت و بلند مدت، نتایج مثبتی خواهد داشت.

حجت الاسلام قبانچی افزود: عراق ضمن اینکه باید استقلال خود را حفظ کند، نمی‎تواند نسبت به رویدادهای کشورهای عربی و اسلامی بی‎تفاوت باشد.

وی با اشاره به تصمیم اقلیم کردستان عراق برای برگزاری همه پرسی جدایی از عراق، اظهار داشت: کردها خواهان زندگی در عراق هستند، متأسفانه در چند روز اخیر برخی افراد سخنان تند و بی موردی علیه برادران کُرد زدند که ما آنها را محکوم  و بر برادری بین قومیتها تأکید می کنیم.

امام جمعه نجف روز جهانی قدس را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان را با هدف توجه و اهتمام مشترک جامعه اسلامی برای آزادی فلسطین، به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کرد.

وی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی با هدف ایجاد تفرقه میان امت اسلامی جریان تروریستی داعش را به وجود آورد.

حجت الاسلام قبانچی در بخشی از سخنان خود تأکید کردکه پیروزی‎های اخیر رزمندگان عراقی در عملیات آزادسازی استان موصل و نابودی داعش در این کشور، موجب نگرانی رژیم صهیونیستی شده است.

وی خواستار عدم حمایت کشورهای استکباری از رژیم صهیونیستی شد و افزود: در روزهای آینده شاهد تحولات مثبتی به سود مردم آزاده جهان خواهیم بود.
 
https://taghribnews.com/vdciqraryt1ayy2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی