تاریخ انتشار۱۰ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۴:۰۹
کد مطلب : 44056

برگزاری انتخابات پارلمانی مصر در ماه سپتامبر

مردم مصر از قدرت نظامی حاکم انتظار دارند که به وعده های خود عمل کرده و با درس گرفتن از روش نظامیان در نیجر و گینه کوناکری، قدرت را به شهروندان غیر نظامی بازگرداند.
برگزاری انتخابات پارلمانی مصر در ماه سپتامبر
خبرگزاری تقریب (تنا):

ارتش مصر، دوشنبه 28 مارس، اعلام کرد که انتخابات پارلمانی این کشور در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد و انتخابات ریاست جمهوری نیز در پی آن شکل خواهد گرفت.

به گزارش فرانس پرس، تقویم ارائه شده از سوی ارتش، تاریخ های پیشتر اعلام شده جهت برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری برای بازگرداندان قدرت به غیرنظامیان را عقب انداخته است.

ژنرال محمود شاهین، عضو شواری عالی نیروهای مسلح مصر، به خبرنگاران گفت: انتخابات پارلمانی ماه سپتامبر سال جاری برگزار خواهد شد. وی در عین حال افزود: تاریخ انتخابات ریاست جمهوری پس از این موعد اعلام خواهد گردید.

گفتنی است که پس از سقوط حسنی مبارک، ارتش اعلام کرده بود که درصدد است انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری را به منظور بازگرداندن قدرت به غیرنظامیان منتخب مردم، در یک بازه زمانی شش ماهه، یعنی اواسط ماه اوت، برگزار کند.

رسانه های مصر نیز به نوبه خود از امکان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اواسط سال آتی میلادی خبر داده اند. ارتش نیز با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرده است که تاریخ مذکور دقیق نمی باشد، و در عین حال از تاریخ دیگری جهت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سخن نگفته است.
https://taghribnews.com/vdciqua5.t1a5w2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی