تاریخ انتشار۲۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : 250860

حملۀ شیمیایی گروه‌های تروریستی در حلبِ سوریه

گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه منطقه‌ای را در نزدیکی فرودگاه شهر حلب هدف حملۀ شیمیایی قرار داده‌اند.
حملۀ شیمیایی گروه‌های تروریستی در حلبِ سوریه
شبکۀ تلویزیونی المیادین لبنان گزارش داد تروریست‌ها در حمله به منطقه‌ای در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی حلب از مواد شیمیایی استفاده کرده‌اند.
المیادین افزود عناصر تکفیری با استفاده از خمپاره‌های حاوی مواد سمی این حمله را انجام داده‌اند. گفته می‌شود در این حمله‌ها دست‌کم 28 نیروی ارتش سوریه دچار جراحت شده‌اند.
این حمله در حالی صورت گرفت که کارشناسان نظامی روسیه هفتۀ گذشته خمپاره‌های منفجرنشده‌ای را یافتند که نشان می‌داد تروریست‌ها در حمله به غیرنظامیان و مناطق تحت کنترل دولت سوریه در حلب، از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده‌اند.
سرلشکر ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، جمعه گفت کارشناسان روس این شواهد را هنگام انجام عملیات شناسایی در منطقۀ «1070» واقع در حومۀ جنوب غربی حلب یافته‌اند.
کوناشنکوف افزود این شواهد  نشان می‌دهد تروریست‌ها از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان و نظامیان سوری استفاده کرده‌اند.

این مقام روس ادامه داد: «پس از تجزیه‌وتحلیل سریع (نمونه‌ها) در یک آزمایشگاه سیار مشخص شد که مواد سمی به کار رفته... به‌احتمال‌زیاد کلر و فسفر سفید بوده است.»
روسیه از اواخر تابستان گذشته هشدار داده بود که گروه‌های تروریستی ممکن است از سلاح‌های شیمیایی علیه غیرنظامیان و ارتش سوریه در حلب استفاده کنند.
اوایل آبان امسال، رسانه‌های دولتی سوریه از شلیک موشک‌های حاوی گاز سمی به یک منطقۀ تحت کنترل دولت در حلب خبر دادند که باعث ایجاد مشکلات تنفسی در میان جمع گسترده‌ای از ساکنان محلی شده بود.
بر اساس گزارش‌ها، تروریست‌ها در حمله به «دانشکده نظامی اسد» در غرب حلب از گازهای سمی استفاده کرده بودند.
شهر حلب که زمانی قطب صنعتی سوریه محسوب می‌شد، در حال حاضر به عرصۀ جنگی تمام‌عیار میان نیروهای دولتی و گروه‌های تروریستی تبدیل‌شده است.
https://taghribnews.com/vdciquarut1awv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی