تاریخ انتشار۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب : 288166
//ویژه اجلاس بین المللی دیپلماسی وحدت//(47)

هرکس در مسیر وحدت اسلامی قدم بردارد ایثارگر است

تنا - اختصاصی
اعضای اتحادیه جهانی تقریب نهاد ایثارگران در نشست اختصاصی این اتحادیه تأکید کردند: هرکس در مسیر وحدت اسلامی قدم بردارد و در این مسیر شهید شود یا به او ظلمی وارد شود، ایثارگر است.
هرکس در مسیر وحدت اسلامی قدم بردارد ایثارگر است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نشست تخصصی اتحادیه جهانی تقریب نهاد ایثارگران عصر چهارشنبه به ریاست دکتر مجتبی رحماندوست و اعضای این اتحادیه از کشورهای ایران، ترکیه، عراق، لبنان و نیجریه در نخستین اجلاس بین المللی اجرای دیپلماسی وحدت اسلامی برگزار شد.
 
در این نشست اهداف و راهبردهای این اتحادیه تبیین شد که از جمله اهداف آن می توان به موارد زیر اشاره کرد: شناسایی ایثارگران جهان با گرایش تقریب مذاهب اسلامی، حمایت مادی و معنوی از جامعه ایثارگران کشورهای مختلف جهان، بهره مندی از ظرفیت ایثارگران تقریبی برای گسترش اسلام ناب محمدی(ص) و تأمین وحدت در جهان اسلام، حمایت از بیداری اسلامی به ملت ها و دولت های اسلامی برای بالابردن مقاومت و حوزه نفوذ با تأمین، اعتماد، انسجام و مشارکت برای ایجاد سرمایه اجتماعی.
 
اعضای این اتحادیه پیشنهاداتی نیز ارائه کردند که عبارت بود از: تشکیل مجموعه های ایثارگری در کشورهای دیگر جهان، عضویت تشکل های جوانان تقریبی در اتحادیه ایثارگران، انتقال این اتحادیه به عراق یا سوریه، استفاده از ایثارگران اهل سنت سراسر کشور به عنوان یک نماد تقریبی.
 
شیخ حسن عز الدین،  مسئول روابط عربی حزب الله لبنان نیز در سخنانی تأکید کرد: هرکس در مسیر وحدت اسلامی قدم بردارد و در این مسیر استقامت و پایداری کند و شهید شود یا به او ظلمی وارد شود، ایثارگر است.
 
وی همچنین پیشنهاد داد که یک اتحادیه بین المللی برای ایثارگران سراسر جهان که از همه مذاهب و طوایف عضو داشته باشد، تشکیل شود زیرا تمام این طوایف دارای حقوقی هستند که باید حقوق آنها در نظر گرفته شود.
 
شیخ زهیر جعید، رئیس جبهه عمل اسلامی لبنان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه رهنمودهای امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی منحصر به دین اسلام و ایران نبود و مستضعفین جهان را مد نظر قرار دادند، خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مورد اهمیت امام خمینی(ره) فلسطین بود و با تمام توان در کنار مسئله فلسطین ایستادگی کردند.
 
وی با اشاره به ایثارگری خانواده شهدای فلسطینی گفت: در فلسطین تنها آنها که شهید می شوند ایثارگر نیستند بلکه خانواده های آنها که در آینده تحت فشار بیشتری قرار می گیرند، ایثار بیشتری انجام می دهند.
 
شیخ جعید همچنین با اشاره به جنگ تحمیلی عراق بر ضد ایران افزود: در این جنگ تحمیلی مردم ایران به طور کامل از کشور خود دفاع و ایثارگری کردند لذا ایران در همه چیز اول شد و دولت برحق در تمام جهان قرار گرفت.
 
در پایان این نشست پیشنهادات مطرح شده در این جلسه توسط دکتر مجتبی رحماندوست، رئیس نشست جمع بندی و اعلام شد که این پیشنهادات به زودی جمع آوری شده و به زبان عربی ترجمه خواهد شد و سپس برای اعضای این اتحادیه ارسال خواهد شد.
 
تهیه و تنظیم خبر: فرشته صدیقی
 
https://taghribnews.com/vdciqvarqt1avz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی