تاریخ انتشار۱۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : 258862

هشدار حماس نسبت به تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی

جنبش حماس، رژیم صهیونیستی را مسئول کامل تبعات عملیات بی وقفه سرکوب وحشیانه و خطرناک اسرای فلسطینی توسط اداره زندان ها و یگان های سرکوب اسرا؛ به ویژه در زندان های نفحه و نقب دانست.
هشدار حماس نسبت به تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "فوزی برهوم"سخنگوی حماس با قرائت بیانیه ای، نسبت به تداوم سیاست های تروریستی سرکوب اسرای فلسطینی هشدار داد و خواستار حمایت فوری و قاطعانه از انتفاضه زندان های فلسطینی و انجام تحرکات مختلف به منظور تقویت پایداری اسرا و وادار کردن دولت صهیونیستی به رعایت حقوق اسرا و توقف تجاوزات علیه آنها شد.
 
این جنبش از تمامی مؤسسات حقوقی و بشردوستانه خواست، تحرکاتی فوری برای حمایت از اسرا و پایان دادن به جنایت های روزمره رژیم صهیونیستی علیه آنها اتخاذ کنند.
 
حماس در ادامه بیانیه خود از پایداری مثال زدنی اسرای قهرمان فلسطینی در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی تمجید و تأکید کرد که اقدام "خالد سیلاوی" و "احمد عمر نصار" دو اسیر قهرمان فلسطینی که به زندانبانان صهیونیست حمله کرده و آنها را زخمی نموده بودند، اقدامی قهرمانانه و دفاع از خود در واکنش به سرکوبگری اداره زندان ها و عناصر پلیس رژیم صهیونیستی و نقض حقوق اسراست.

یک اسیر فلسطینی به نام "احمد عمر نصار" از اهالی روستای "مادما" در نابلس، چهارشنبه شب گذشته در دومین حادثه حمله به زندانبانان صهیونیست، با سلاح سرد یک زندانبان صهیونیست را در یکی از بخش های زندان نقب مورد حمله قرار داد و از ناحیه صورت زخمی کرد؛ قبل از این هم "خالد سیلاوی" از اهالی شهرک بیت لاهیا در شمال نوار غزه ظهر چهارشنبه در واکنش به اقدامات یگان سرکوب اسرای فلسطینی "متسادا" که دو روز قبل به زندان نفحه حمله کرده بود، یک زندانبان صهیونیست را در این زندان صحرایی با ضربات چاقو زخمی کرده بود.

خبر دیگر اینکه، مرکز مطالعات امور اسرای فلسطین اعلام کرد که تعداد اسرای فلسطینی محکوم به حبس ابد در زندان های اسرائیلی به 498 نفر می رسد.

این نهاد حقوقی با صدور بیانیه ای، تاکید کرد که دادگاه های صهیونیستی از آغاز سال جاری تاکنون 3 مورد حکم حبس ابد برای اسرای فلسطینی صادر کرده اند.
 
اشغالگران صهیونیست 7 هزار فلسطینی را در زندان های خود حبس کرده اند که در میان آنها 300 کودک، 53 زن از جمله 11 دختر خردسال، 1000 بیمار، 6 نماینده پارلمان و 700 اسیر محکوم به بازداشت موقت دیده می شوند.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdciqvarrt1awv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی