تاریخ انتشار۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : 257863

دیدار محمود عباس و پادشاه اردن بر ای بررسی مسأله انتقال سفارت آمریکا به قدس/وزیر اوقاف اردن: انتقال سفارت آمریکا به قدس اقدامی خطرناک است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با ملک عبد الله دوم پادشاه اردن، درباره اتخاذ تصمیماتی به منظور مقابله با انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی بحث و گفتگو کرد.
دیدار محمود عباس و پادشاه اردن بر ای بررسی مسأله انتقال سفارت آمریکا به قدس/وزیر اوقاف اردن: انتقال سفارت آمریکا به قدس اقدامی خطرناک است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، محمود عباس در این دیدار که در امان ـ پایتخت اردن ـ برگزار شد، با ملک عبد الله بر سر اتخاذ مجموعه ای از اقدامات بازدارنده در قبال انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی به توافق رسید.
 
عباس پس از این دیدار در گفتگو با روزنامه نگاران اعلام کرد که در دیدار با ملک عبد الله دوم تبعات انتقال احتمالی سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی را مورد بررسی قرار داده است.
 
وی افزود: سفر من و هیأت همراه فلسطینی به کشور دوست و برادر اردن، ضروری و مفید بود؛ به ویژه که ملک عبد الله دوم به زودی به واشنگتن و مسکو سفر خواهد کرد و در نتیجه باید مواضع دو طرف دوست و برادر (فلسطینی و اردنی) با هم هماهنگ می شد.
 
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خاطر نشان کرد که اخبار مربوط به انتقال سفارت آمریکا به قدس، مسأله ای است که هم برای ما و هم برای ملک عبد الله مهم است و باید در این زمینه هماهنگی صورت می گرفت و به منظور مقابله با اقداماتی که در صورت وقوع می توانند تبعات و پیامدهای وخیمی به دنبال داشته باشند، بر روی برخی مسائل تأکید می شد.
 
خبر دیگر اینکه وزیر اوقاف اردن تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس را اقدامی بسیار خطرناک خواند و خواستار مقابله همه جانبه و یکپارچه با آن شد.
 
 "هایل داود" در گفتگوی تلنفی با الرساله نت اظهار داشت: تصمیم دولت جدید آمریکا برای انتقال سفارت خود به قدس اشغالی ضربه ای بزرگ به نقش میانجی گرانه این کشور در مذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی خواهد بود و نشان می دهد که آمریکا اهمیتی برای قطعنامه های بین المللی که قدس را شهری اشغال شده می داند، قائل نیست.
 
داود تصریح کرد:امت اسلامی و عربی باید قاطعانه در برابر این تصمیم آمریکا بایستند تا این کشور بداند اگر بخواهد دست به چنین کاری بزند، منافعش با خطراتی جدی مواجه خواهد بود؛ وی هشدار داد که اگر امت اسلامی و عربی به پا نخیزند و دست به تحرکاتی جدی نزنند، آمریکا سفارت خود را به قدس منتقل می کند و دیگر کشورهای غربی نیز به تبع آن دست به چنین کاری خواهند زد.
 
وزیر اوقاف اردن اظهار داشت: اگر کشورهای غربی با واکنش تند و قاطعانه کشورهای اسلامی و عربی مواجه نشوند، قدم در مسیری خواهند گذاشت که آمریکا در پیش گرفته است و این یعنی تضعیف جدی موضع امت اسلامی و عربی؛ وی اشاره کرد که کنگره آمریکا 20 سال پیش با انتقال سفارت این کشور به قدس موافقت کرده است.
 
در همین راستا، هایل داود تأکید کرد که کوچ اجباری فلسطینیان ساکن سرزمین های اشغالی 1948 توسط رژیم صهیونیستی در راستای پیشبرد طرح شوم این رژیم به منظور یهودی سازی کامل سرزمین فلسطین صورت می گیرد.
 
داود گفت:رژیم صهیونیستی در پرتو سکوت جامعه جهانی و ناتوانی کشورهای عربی همچنان به جنایت های خود علیه ملت و سرزمین فلسطین ادامه می دهد که مقابله با این وضعیت مستلزم اتخاذ موضعی قاطع است.
 
https://taghribnews.com/vdciqyarpt1awv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی