تاریخ انتشار۱۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : 187069

سال 94، سال همدل و همزبانی ملت و دولت

سال 94، سال همدل و همزبانی ملت و دولت
دولت و ملت، همدلی و همزبانی عنوان سال 94 است که از سوی مقام معظم رهبری در پیام نوروزی ایشان اعلام شد.
واقعیت آن است که نظام جمهوری اسلامی ایران محصول یک جنبش عظیم مردمی با عنوان انقلاب اسلامی است که بیانگر ریشه ها و پایه های اجتماعی آن است .
نقش مردم در تشکیل این نظام نقشی بی بدیل است و تاریخ حیات جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که این نقش در مراحل مختلف و بحران های کوچک و بزرگ که عموما از سوی دشمنان خارجی طراحی شدند، تا چه اندازه  تعیین کننده بوده است . از این منظر ملت به عنوان تعیین کننده دولت از راه انتخابات عمومی صاحب اصلی کشور به شمار می رود و دولت باید در برابر آن پاسخگو باشد.
بنابر این می توان از همین نگاه ملت را علاوه بر ناظر بودن بر دولت ، صاحب آن دانست که باید با دلسوزی تمام در مراقبت و موفقیت آن بکوشد.
دولت در زمینه های مختلف  اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره صاحب امکانات مادی و معنوی  است و برنامه ریزی و تلاش می کند تا از راه خدمت، ملت را به سوی رفاه و سعادت بیشتر رهنمون سازد و با آسیب های مختلف موجود در همان زمینه ها مقابله و مبارزه کند. چنین ماموریت خطیری نیازمند حمایت دائمی رهبری و ملت است . رهبر معظم انقلاب در همین آغاز سال راه صحیح را به مردم  و دولت نشان داده اند.
حال به عهده دولت و ملت است که با همدلی در این مسیر پر فراز و نشیب وظیفه خود را به خوبی  ایفا کنند. امری که با توجه به گذشته پرافتخار نظام جمهوری اسلامی ایران کاملا دست یافتنی و شدنی است .
البته همدلی و همزبانی به معنای تعطیل انتقاد و پرسشگری از سیاست ها و عملکرد ها نیست.
مسلم است که نظارت و سئوال از سوی مردم و نهاد های مردمی حق طبیعی ملت است اما در این میان مواظبت از این حق خدایی نکرده با تخریب و تضعیف  دولت آمیخته نگردد، موضوعی است که به دقت و هشیاری نیازمند است.
از سوی دیگر مقام  های دولت باید ظرفیت انتقادپذیری خود را افزیش دهند و همواره خود را در برابر افکار عمومی پاسخگو بدانند.
چنین تعاملی می تواند راه برای پیشرفت و ترقی هر چه بیشتر هموار سازد .
 
 
https://taghribnews.com/vdciqyaz3t1avu2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی