تاریخ انتشار۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : 157765

عراقی ها با حضور در انتخابات تروریست ها را به چالش کشیده اند

"نوری مالکی" نخست وزیر عراق روز چهارشنبه با حضور در رای گیری، رای خود را در صندوق انداخت و گفت:عراقی ها با برگزاری انتخابات و شرکت در آن تروریستها را به چالش کشیده اند.
عراقی ها با حضور در انتخابات تروریست ها را به چالش کشیده اند
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، "نوری مالکی" افزود: تروریستها فراموش کرده اند هرگاه تهدید کرده اند مردم نیز آنها را به چالش کشیده اند و هرگاه که حمله کرده اند و عراقیها شهید داده اند عراقی‌ها دست از صندوقهای رأی بر نداشته اند.

وی افزود: ما موافق کسانی هستیم که خواستار کنار گذاشتن تعصبات قومی و مذهبی و دخالت های خارجی هستند و یکپارچگی عراق را می خواهند.

مالکی از همه عراقی ها خواست در انتخابات مشارکت کنند و بدانند شرکت در انتخابات به مثابه سیلی به صورت تروریسم و تروریستها و آنهایی است که مانع انتخاب می شوند و مشارکت گسترده نیز خود یک سیلی است.

وی افزود: نیروهای مسلح ارتش و پلیس دیروز حضور خود را ثابت کردند و مشارکت نیروهای مسلح برای نخستین بار بالای نود و یک درصد بود.به خواست الهی مشارکت مردم نیز بی سابقه خواهد بود و اینها پیامهایی است که نشانگر عزم و اراده ملت عراق برای حرکت در مسیر دموکراتیک است .

مالکی افزود: ما از سالم بودن این انتخابات اطمینان داریم ، ما دست به انجام اقداماتی بازدارنده زده ایم تا کسی نتواند در این انتخابات تقلب کند .

این سومین انتخابات مجلس در عراق بعد از سرنگونی صدام دیکتاتور سابق این کشور است که در این انتخابات برای نخستین بار از کارت الکترونیک برای رای دادن استفاده می شود .

مردم عراق باید نامزدهای مورد نظر خود را از میان ۹ هزار و ۴۰ نامزد که نماینده ۳۹ ائتلاف بزرگ سیاسی هستند، انتخاب کنند، در این انتخابات، مردم ۳۲۸ نماینده خود را به مجلس می فرستند تا نخست وزیر و رییس جمهوری آینده عراق را برگزینند.

بر اساس اعلام مقام های عراقی، ۲۱ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۸۸۲ شخص واجد شرایط برای رای دادن در این کشور وجود دارد .
https://taghribnews.com/vdciqyazwt1awy2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی