تاریخ انتشار۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۵۷
کد مطلب : 259924
آیت الله اراکی در سمینار اتحاد امت در سیره حضرت فاطمه زهرا(س) در حیدرآباد:

اهل بیت رسول الله(ص) محور وحدت امت اسلامی هستند

دبیرکل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: محور وحدت امت اسلام اهل بیت رسول الله(ص) است و محور اهل بیت رسول الله(ص) نیز فاطمه زهرا(س) است.
اهل بیت رسول الله(ص) محور وحدت امت اسلامی هستند
به گزارش خبرگزاری تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب طی سخنانی در سمینار "اتحاد امت در سیره حضرت فاطمه زهرا(س)" که عصر روز یکشنبه با حضور علما، نخبگان و اساتید مسلمان دانشگاههای حیدرآباد در سالن اجتماعات موزه سالار جنگ این شهر برگزار شد، با اشاره به آیات 33 و 34 سوره آل عمران «إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَىٰ آدَمَ وَنُوحًا وَآلَ إِبْرَاهِيمَ وَآلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِينَ * ذُرِّيَّةً بَعْضُهَا مِن بَعْضٍ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ»، اظهار داشت: در این دو آیه کریمه قرآن خدای متعال برگزیدگان و منتخبان و بهترین بندگان خود را در طول تاریخ بشر معرفی می کند.
 
وی افزود: در آیه اول منتخبان تحت چهارعنوان «آدم، نوح و آل ابراهیم و آل عمران هستند»؛ سوالی که اینجا مطرح است این است که چرا در انتخاب آدم و نوح فقط اسم شخص آدم و نوح را یاد کرده اما در آل عمران و ال ابراهیم، از کلمه آل استفاده کرده است جواب این سوال در آیه دوم آمده است: ذُرِّيَّةً بَعْضُهَا مِن بَعْضٍ.
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: معلوم می شود نکته اصلی در انتخاب «آل» وجود یک زن است که منشأ ذریه ای است که موجب می شود که انتخاب الهی انتخاب آل عمران و آل ابراهیم باشد.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب در ادامه با اشاره به آیه شریفه «إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا»اظهار داشت: آن محوری که موجب شد اهل بیت تطهیر شود و محمد(ص) تبدیل به آل محمد شود وجود مقدس فاطمه زهرا(س) بود.
 
وی با اشاره به روایت مشهوری از رسول اکرم(ص) که هم در منابع اهل سنت و هم در منابع شیعه آمده است "ستارگان آسمان امان مردم زمین هستند تا در تلاطم دریاها گم نشوند اهل بیت(ع) امان امت من هستند تا اختلاف پیدا نکنند و چند دسته نشوند"، اظهار داشت: آنچه امت رسول الله را متحد می کند اهل بیت رسول الله هستند. 
 
آیت الله اراکی افزود: در ادامه این روایت آمده است اگر قبیله ای از عرب با امت من مخالفت کنند امت من دچار اختلاف می شود؛ اگر امت با اهل بیت مخالف کنند حزب الله نخواهند بود بلکه حزب شیطان خواهند بود.
 
وی تأکید کرد: من از اهل فکر تقاضا دارم روی کلمه "قبیله" در این روایت بیشتر دقت کنند که در شرایط کنونی کدام یک از قبایل عرب این نقش را دارد.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: محور وحدت امت اسلام اهل بیت رسول الله(ص) است و محور اهل بیت رسول الله(ص) نیز فاطمه زهرا(س) است.
 
وی افزود: در حالیکه حضرت فاطمه (س) محور است شایسته است، سادات شیعه و سنی نیز با هم متحد شوند و جهان اسلام را به وحدت برسانند.
 
آیت الله اراکی در پایان یک مجموعه بیست جلدی از موسوعه السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه را به مولانا قبول پاشا شطاری از علمای برجسته اهل سند حیدرآباد اهدا کرد.
 
 
https://taghribnews.com/vdcir3ar5t1aw32.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی