تاریخ انتشار۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۹:۵۰
کد مطلب : 269022

وزارت امور خارجه حمله نیروهای امنیتی بحرین به منزل شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه، حمله نیروهای امنیتی بحرین به معترضان در منطقه الدراز و ورود به حریم منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم را شدیدا محکوم کرد.
وزارت امور خارجه حمله نیروهای امنیتی بحرین به منزل شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،"بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت خارجه ایران، ضمن محکوم کردن حمله نیروهای امنیتی بحرین به معترضان در منطقه الدراز و ورود به حریم خانه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم درباره عواقب این تعرض هشدار داد.

قاسمی، گفت:حکومت بحرین با حمله به منطقه الدراز و یورش به منزل فقیه عالی‌قدر آیت‌الله شیخ عیسی قاسم و به خاک و خون کشیدن ده‌ها نفر از معترضان بی‌دفاع و مسالمت‌جو، بیش از گذشته وضعیت موجود در این کشور را پیچیده کرد.

وی این حمله را خطای محاسباتی حکومت آل خلیفه توصیف کرد و افزود: تشدید سرکوب و در پیش گرفتن رویکردهای طایفه‌ای و مذهبی علیه مردم بحرین کمکی به حل بحران در این کشور نمی‌کند و روند مسالمت‌آمیز اعتراضات را منحرف می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران با تأکید بر جایگاه ممتاز دینی، مذهبی و سیاسی آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در بین مسلمانان، در مورد هرگونه تعرض به ایشان هشدار داد و مسؤوليت عواقب آن را بر عهده دولت بحرین دانست.

قاسمی به دولت بحرین توصیه کرد، به‌ جای تکیه بر حمایت برخی طرف‌های خارجی برای تقابل با رهبران دینی و سیاسی و مطالبات مشروع مردم، رویکرد امنیتی و پلیسی را کنار گذاشته و راهکار سیاسی و گفتگوی ملی را در پیش گیرد و با اعتماد به مردم خویش زمینه حل بحران را فراهم کند.

نیروهای رژیم آل‌خلیفه روز گذشته با حمله به هواداران شیخ قاسم و معترضان در منطقه الدراز، دو نفر از تظاهرات کنندگان را کشتند و حدود 100 نفر را نیز بازداشت کردند؛ موج این  تظاهرات که در اعتراض به محکومیت شیخ قاسم به حبس انجام می گیرد، در حال گسترش است.
 
 
https://taghribnews.com/vdcir3arrt1aqu2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی