تاریخ انتشار۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۸:۴۴
کد مطلب : 289921
آیت الله اراکی:

مشکل جوامع بشری تن ندادن به ولایت الهی است

آیت الله اراکی با بیان اینکه بعضی‌ها حاضرند به خواسته های ترامپ تن دهند، اما بر نظام اسلامی تکیه نکنند، گفت: مشکل جوامع بشری تن ندادن به ولایت الهی است.
مشکل جوامع بشری تن ندادن به ولایت الهی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله محسن اراکی در جلسه درس اخلاق هفتگی مدرسه علمیه معصومیه(س) که روز گذشته در مسجد این مدرسه برگزار شد، با اشاره به اینکه اساس اصلاح جامعه بشری و اساس ادیان الهی و اعمال قربی به محبت خداوند متعال باز می‌گردد، گفت:‌ اگر انسان طعم شیرین عشق و محبت به خداوند را بچشد دیگر هیچ چیزی را جایگزین آن نمی کند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: محبت اهل بیت(ع) جلوه برتر محبت الهی بوده و بلکه تنها طریق نیل به محبت خداوند همین جلوه های تام هستند.
 
وی با بیان اینکه محبت به خداوند برهان صدق لازم دارد، عنوان کرد: برهان صدق یعنی اینکه انسان کاملاً مطیع اوامر الهی باشد و در راه او همه رنج‌ها و مصیبت ها را تحمل کند؛ پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) نمونه های بارز بنده های مطیع و محب خداوند هستند.
 
آیت الله ارکی خاطرنشان کرد: حضرت موسی(ع) 40 شبانه روز برای عبادت الهی روی پای خود ایستاد، در روایت آمده است که در این مدت نه چیزی خورد و نه چیزی نوشید؛ همه این اعمال نشانگر شدت محبت پیامبران الهی به ویژه پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) است.
 
عضو هیأت رئیسه جامعه مدرسین عنوان کرد: اگر محبت الهی در وجود انسان ها سریان و جریان پیدا کند قدرتی الهی در وجود او به وجود خواهد آورد که در راه خداوند از هیچگونه تلاشی فروگذار نخواهد کرد.
 
وی با اشاره به اینکه جوانی دوران سرمایه گذاری است، بیان کرد: انسان برای رسیدن به اهداف عالیه باید از جوانی شروع کند تا هر آنچه کشت کرده را در دوران پیری برداشت کند؛ اگر انسان با محبت الهی انس نگیرد آرام آرام همه معنویت را از یاد می برد.
 
آیت الله اراکی ابراز داشت: علم زمانی ثمر می دهد که انسان را از زرق و برق دنیا نجات داده و حفظ کند؛ سیره علما و بزرگان دین همواره بر این بوده است که شب زنده داری را برای اهل علم در حکم وجوب می دانستند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به روایت «شیعتنا اهل الاجتهاد والورع» اظهار داشت:‌ شیعه تنبل نمی تواند مورد رضایت اهل بیت(ع) باشد؛ یکی از آسیب هایی که ممکن است به جامعه آسیب فراوان وارد کند همین بحث گرایش به آسایش،‌تنبلی و کار امروز را به فردا واگذار کردن است.
 
وی ادامه داد: بحث ولایت و فرمانروایی جامعه اسلامی از صدر اسلام وجود داشته است و تا قیامت هم پایان پذیر نیست؛ اگر مردمان آن زمان به عهدهای خود وفادار می ماندند و حکومت اسلامی از همان اول ادامه می یافت، هم‌اکنون صلح و آرامش همه جا را فرا می گرفت.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه بعضی‌ها حاضر هستند به خواسته های ترامپ تن بدهند، اما بر نظام اسلامی تکیه نکنند، تصریح کرد: مشکل جوامع بشری این است که به ولایت الهی تن نمی دهند؛ بشر یا تحت ولایت الهی است و یا تحت ولایت شیطان؛ انسان با ولایت خداوند سعادتمند و با ولایت شیطان به اوج خسران ابدی می رسد.
 
عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین با اشاره به حدیث امام صادق(ع) «نسبت به خوبی مؤمن ناسپاسى مى شود، زیرا خوبى او به درگاه خداى متعال رفته و در میان مردم شایع نمى شود، اما خوبى هاى کافر شایع مى شود چون براى مردم است و به درگاه الهى بالا نمى رود» گفت: قبل از انقلاب اسلامی امکانات رفاهی، سوادآموزی، دانشگاهی، حمل و نقل و غیره بسیار کم بود، جمهوری اسلامی که وارد عرصه شد بسیاری از امکانات را در دست مردم قرار داد، اما امروزه برخی نسبت به دستاوردهای مادی و معنوی انقلاب ناسپاسی می کنند و این در حالی است که برای کمتر ستم کردن طاغوت خوشحال می شوند.
 
وی افزود: اسلام با ورود خود به ایران به ایرانی ها عزت داده است، اما برخی از این موضوع غافل هستند؛ گاهی اوقات شخصیت هایی از خارج به ایران می آيند و هنگامی که آبادانی و رفاه را می بینند مبهوت می شوند.
 
آیت الله اراکی در پایان یادآور شد: البته ناگفته نماند که مشکلاتی هم وجود دارد، اما باید نگاهمان به قبل انقلاب و کشورهای همسایمان باشد تا قدر این امکانات را بیشتر بدانیم.
 
https://taghribnews.com/vdcir3arzt1av32.cbct.html
مرجع : رسا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی