تاریخ انتشار۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 179329

آغاز به کار جشنواره شعر عربی "رسول الرحمة" در قم

جشنواره شعر عربی با نام "رسول الرحمة" صبح روز چهارشنبه در مرکز همایش‌های بین المللی دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.
آغاز به کار جشنواره شعر عربی "رسول الرحمة" در قم
به گزارش خبرگزاری تقریب، در مراسم آغاز به کار این جشنواره حجت‌الاسلام صادق گلزاده معاون امور فرهنگی و پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سخنانی با بیان این‌که در تمام ادیان نسبت به وحدت و تقریب تأکید شده است، اظهار داشت: تلاش مسلمانان باید تشکیل امت واحده بیان شده در قرآن باشد و کوتاهی در این مسیر روا نیست.

وی افزود: ما وظیفه داریم مدار وحدت و تقریب را حداکثر انسانیت و حداقل اسلامیت قرار دهیم؛ وحدت یک فریضه الهی و دینی است، اهل‌بیت(ع) در سیره، قول و تقریر نیز اهتمام ویژه‌ای نسبت به وحدت داشته‌اند.

معاون امور فرهنگی و پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به این‌که ائمه اطهار(ع) می‌توانند محور وحدت قرار گیرند، بیان داشت: همه امت اسلامی نسبت به این بزرگواران محبت دارند.

حجت‌الاسلام گلزاده در بخش دیگری از سخنان خود از ارسال ۴۰۳ اثر به جشنواره بین المللی شعر عربی «رسول‌الرحمة» خبر داد و بیان داشت: این آثار از کشورهای مختلف سلامی بویژه جمهوری اسلامی ایران، کویت، عربستان، عراق، بحرین و یمن به دبیرخانه رسیده بود.

معاون امور فرهنگی و پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و دکتر آذر شب دبیر علمی جشنواره سخنرانان مراسم بودند.

در این مراسم جمعی از شعرای شرکت کننده در جشنواره اشعار خودرا به دو زبان عربی و فارسی در مدح حضرت نبی‌اکرم(ص) ، اهل بیتبودیم.

گفتنی است، براساس برنامه‌های اعلام شده قرار است در نوبت عصر امروز نیز آیت‌الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به ایراد سخن خواهد پرداخت.

روز پنجشنبه نیز نشست تخصصی علمی و شعرخوانی با حضور شاعران برگزیده کشور شروع و اختتامیه جشنواره بعد از ظهر همان روز با شعر خوانی و تجلیل از شاعران برگزیده برگزار می‌گردد.
https://taghribnews.com/vdcir3az3t1ayp2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی