تاریخ انتشار۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : 169528

کمک مالی عربی به داعش همچنان ادامه دارد

یکی از فرماندهان ارشد سابق ناتو اعلام کرد محافل خصوصی ثروتمند در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس همچنان به تامین مالی گروه تروریستی دولت اسلامی (‌داعش )‌ ادامه می دهند ،‌ ولی از دامنه این کمکهای مالی تا حدودی کاسته شده است .
کمک مالی عربی به داعش همچنان ادامه دارد
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از ریانووستی، "جیمز استاوریدیس" که هم اکنون ریاست مدرسه دیپلماسی فلچر در دانشگاه تافتس را بر عهده دارد ،‌ با بیان این مطلب اعلام کرد برخی از حامیان ثروتمند عرب به تخصیص کمکهای مالی به داعش ادامه می دهند .

وی افزود: دو کشور عرب خلیج فارس که به خصوص چشمهای خود را به روی کانال های غیر قانونی تامین مالی این گروه تروریستی بسته اند ، قطر و کویت هستند .

پیشتر نیز دانیل کوهن دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور مبارزه با تروریسم در ماه آوریل اعلام کرده بود تعدادی از محافل خصوصی فعال به ویژه در کویت و قطر ، در پی جمع آوری کمکهای مالی برای شورشیان افراطی هستند و بیشتر این منابع مالی به سمت گروههای تروریستی مانند جبهه النصره ، شاخه القاعده در سوریه و گروه داعش سرازیر می شود.

استاوریدیس تصریح کرد: حامیان مالی عرب به این گروهها به دیده سرمایه گذاری می نگرند، چرا که عناصر آنها می توانند به محض پا گرفتن از طریق اقداماتی مانند آدم ربایی ، قاچاق سوخت و فروش زنان به عنوان برده برای حامیان خود در آمدزایی کنند .

به اعتقاد کارشناسان اغلب این درآمدها از طریق داعش و با اقداماتی مانند قاچاق نفت برای ثروتمندان عرب تامین می شود به گونه ای که برخی می گویند داعش روزانه بیش از دو میلیون دلار در آمد دارد .

بخشی از پولی که داعش در می آورد صرف جذب نیروهای جدید ، خرید سلاح و تامین خدمات برای ساکنان مناطقی می شود که داعش ادعای خلافت بر آن مناطق را دارد . بنابراین هر گونه راهبرد برای مبارزه و شکست دادن داعش باید متضمن قطع منابع مالی برای این گروه باشد.
https://taghribnews.com/vdcir3azvt1aqw2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی