تاریخ انتشار۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 169825

دشمنان تلاش می کنند تا علیه مسلمانان تنفر ایجاد کنند

تنا - لندن
مسلمانان ،عقاید واندیشه های متفاوتی دارند اما آنها در بسیاری موارد مشترکند و وحدت نظر دارند . ما همه یک پیامبر ویک کتاب داریم وآنهم قرآن است اما با این وجود هنوز با هم مقابله می کنیم چون بعضی از ما یکدیگر را نمی فهمیم.
دشمنان تلاش می کنند تا علیه مسلمانان تنفر ایجاد کنند
محمد عبدالهادی العمری رئیس جماعت اهل حدیث بریتانیا در حاشیه کنفرانس تقریب بین مذاهب اسلامی که در شهر بیرمینگهام برگزار شده بود در گفتگو با خبرنگار تقریب (تنا) در لندن با اشاره به مهمترین موضوعات جامعه اسلامی در شرایط فعلی گفت اصلی ترین مسئله در شرایط حاضر درک وفهم متقابل یکدیگر است چون عدم درک یکدیگر باعث دوری امت اسلام از هم می شود .
وی با تشریح شرایط فعلی وحدت در جامعه اسلامی افزود مسلمانان ،عقاید واندیشه های متفاوتی دارند اما آنها در بسیاری موارد مشترکند و وحدت نظر دارند . ما همه یک  پیامبر ویک کتاب داریم وآنهم قرآن است اما با این وجود هنوز با هم مقابله می کنیم چون بعضی از ما یکدیگر را نمی فهمیم. بنابراین می توانم بگویم اصلی ترین علت وجود مشکلات عدم درک یکدیگر است .لذا باید تلاش کنیم تا برادران مسلمان خود را بهتر بشناسیم .
این روحانی برجسته اهل سنت ، بهترین راه را برای رسیدن به وحدت، برگزاری نشستها وگفتگوهای مکرر بین مذاهب مختلف اسلامی دانست و افزود من فکر می کنم تقریبا در 80% موارد مسلمانان با هم اشتراک دارند وتنها در 20% موضوعات ممکن است اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد ، اما متاسفانه بعضی از ما روی همان 20% تکیه کرده و آن 80% را کنار می گذاریم . بنابراین اگر در این مسئله تجدید نظر کنیم وواقعیت ها را ببینیم  وبر اشتراکاتمان تکیه کنیم می بینیم که در همین شرایط هم با هم می توانیم وحدت داشته باشیم و مشکلات حل خواهد شد.
رئیس جماعت اهل حدیث بریتانیا در پاسخ به این سؤال که مسئولیت علمای اسلام در این باره چیست گفت: علمای اسلام مسئولیت بزرگی در این مورد دارند اما متاسفانه بعضی از آنها این کار را انجام نمی دهند . حتی مشاهده شده که در بعضی مساجد احساس تنفر را در بین مسلمانان برای مقابله با دیگر برادران مسلمان ترویج می کنند،در حالی که علما در میان مردم بعنوان کسانی که از آگاهی های عمیق دینی برخوردارند باید تلاش کنند تا وحدت را میان جامعه رواج دهند. بعنوان مثال در خطبه های نماز جمعه ، سخنرانی ها وکلاس های درس خود می توانند مردم را به این سمت هدایت کنند. آنها می توانند تنفر را از میان مردم بردارند.
العمری با اشاره به نقش شیطنت آمیز بعضی رسانه ها در ایجاد اختلافات و بدبینی نسبت به مسلمین گفت : یکی دیگر از علت های اصلی تباهی ومشکلات موجود، برخی رسانه ها هستند .
من معتقدم که این رسانه ها نقش بسیار منفی در میان جامعه مسلمین ایفا می کنند ، چون آنها می دانند اگر مسلمانان به وحدت برسند می توانند به اهدافشان هم برسند . بعنوان مثال در کشور های غربی مانند آمریکا و اروپا اگر اتفاقی توسط هر مسلمانی بیفتد رسانه ها تلاش می کنند اول مسئله دین آنها را به میان بکشند و بعد در باره عمل آنها صحبت کنند .اما اگر همین عمل توسط یک غیر مسلمان صورت بگیرد رسانه ها هیچ صحبتی از دین او به مین نمی آورند.
اینگونه رسانه ها تلاش می کنند تا بین مخاطبین خود علیه مسلمانان تنفر ایجاد کنند . همچنین اگر عمل مسلمانی منفی باشد پای دین او را به میان می آورند اما اگر کار مثبتی کرده باشد هیچ صحبتی در باره دین او نمی کنند.
رئیس جماعت اهل حدیث همچنین با اشاره به وجود رسانه های مخرب درخود جامعه اسلامی افزود :  این رسانه ها اعم از روزنامه ها ورسانه های الکترونیک برای بدنام کردن مسلمانان وایجاد نفرت در میان افکار عمومی جهان نسبت به اسلام فعالیت می کنند واز منابع خاصی هم بطور مستقیم یا غیر مستقیم کمکهای مالی می گیرند ، سازمانها وقدرتهای بزرگی هستند که به این رسانه ها پول می دهند تا با تبلیغات خود مسلمانان را در نظر دنیا اهریمن جلوه دهند .
محمدعبدالهادی العمری در پایان این گفتگو با اشاره به گروه تروریستی موسوم به داعش گفت: آنها مسلمان نیستند وعمل آنها هم هیچ ربطی به اسلام ندارد . ما باید به مردم آگاهی بدهیم تا درست را از نادرست تشخیص بدهند.
https://taghribnews.com/vdcir3azwt1aqv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی