تاریخ انتشار۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : 184125
آیت الله نوری همدانی:

باید نسبت دشمنان اسلام خشم مقدس داشته ‌باشیم

آیت الله نوری همدانی با بیان این‌که خشم مقدس داشتن نسبت به دشمنان اسلام از ایمان محافظت می‌کند، گفت: این‌که برخی می‌گویند باید با همه دنیا طرح دوستی ریخت، حرف غلطی است.
باید نسبت دشمنان اسلام خشم مقدس داشته ‌باشیم

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از رسا، آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در دیدار مدیران و کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ه) قم، داشتن خشم مقدس نسبت به دشمنان خدا را یکی از اصول اسلامی دانست و اظهار داشت: برخی می‌گویند باید با همه دنیا دوست باشیم؛ این حرف درستی نیست.

وی افزود: روزی رسول خدا(ص) از اصحاب خویش سؤال فرمود که از نظر شما محکم‌ترین دستگیره ایمان چیست؟ برخی نماز، عده‌ای روزه، حج، جهاد و دیگر فرائض را برشمرند؛ حضرت فرمود همه اینها کارهای مهم و با فضیلتی است اما محکم‌ترین چیزی که می‌تواند ایمان را محافظت کند محبت داشتن برای خدا نسبت به دوستانش و بغض نسبت به دشمنان خداوند است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: در شرایط کنونی که آمریکا، انگلیس، فرانسه، صهیونیست‌ها و ایادی آنها در منطقه به جنگ با مسلمانان جهان برخاسته‌اند، بیدار بودن نسبت به توطئه‌های آنان و بغض به آنها بسیار مسأله مهمی است.

آیت الله نوری همدانی تلاش برای احیای درونی افراد را در رشد جامعه اسلامی بسیار مهم دانست و گفت: جامعه مسلمانان باید در صفا، صمیمیت و عاطفه باهم زندگی کنند؛ وظیفه ما است که سعی کنیم این اصول و برنامه‌های متناسب با آن را اجرا و عملی کنیم؛ ایمان، خوف، توکل، اخلاص و امید به خدا داشتن از درون سرچشمه انسان سرچشمه می‌شود و قلب و روح آدمی را با این راهبردها کامل می‌کند.

وی با تأکید بر این‌که مسلمانان باید یکدیگر را دوست داشته باشند، ابراز داشت: این مسأله بسیار مهم است؛ امام صادق(ع) فرمود از میان دو مسلمانی که با یکدیگر ملاقات می‌کنند، آن کسی نزد خداوند محبوب‌تر است که نسبت به دیگری محبت بیش‌تری داشته باشد.

این مرجع تقلید افزود: اسلام برای ایجاد یک جامعه متکامل و متقارب از قلب انسان‌ها شروع می‌کند؛ اسلام می‌خواهد در جامعه ظلم، جهل و فقر نباشد؛ ما باید به فکر رفاه همه باشیم و تلاش کنیم تا فقر را از جامعه بزداییم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم کمیته امداد امام خمینی(ره) را شجره طیبه‌ای دانست و افزود: این نهال به دست امام(ره) در قم غرس شد و از آن زمان تاکنون ثمرات و برکات زیادی برای جامعه داشته است.

آیت الله نوری همدانی در تبیین روایتی از پیامبر(ص) گفت: حضرت می‌فرماید شاد کردن مؤمنان یعنی سیر کردن آنها، ادای دین‌شان و برآوردن حاجات‌شان؛ البته سیر کردن تنها به معنای اطعام نیست بلکه یعنی از هر جهت او را مستغنی کرد؛ در جای دیگر می‌فرماید هرکس به اندازه خدمتی که به مردم می کند نزد خدا محبوب است.

وی با تأکید بر این‌که صداو سیما باید در زمینه رسیدگی به امور نیازمندان فرهنگ‌سازی کند، ابراز داشت: تبلیغات در این زمینه بسیار تأثیرگذار است.
https://taghribnews.com/vdcir5azwt1avz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی