تاریخ انتشار۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : 293025
قاسمی:

سیاست های تفرقه افکنانه سعودی ها آثار زیانباری برای منطقه دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به سخنان عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی در گفت وگو با یک شبکه تلویزیونی تاکید کرد: فرافکنی ها و سیاست های ناپخته و تفرقه افکنانه سعودی ها آثار مخرب و زیانباری برای کل منطقه به دنبال دارد.
سیاست های تفرقه افکنانه سعودی ها آثار زیانباری برای منطقه دارد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، بهرام قاسمی روز شنبه این اظهارات را ادامه سخنان بی پایه و اساس و بی منطق قبلی، کلامی سخیف و توهین آمیز دانست.
 
وی افزود: وزیر خارجه دولت سعودی با وارونه جلوه دادن همه حقایق، تلاش بی ثمر و بیهوده ای که بار ها تکرار و تجربه کرده است را بکار می بندد تا شاید افکار عمومی را از اقدامات بی ثبات ساز عربستان در منطقه، به مسیری دیگر منحرف کند.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: حال آن که اکنون دولت ها و ملت های منطقه به خوبی شاهد این سیاست های تفرقه افکنانه سعودی ها هستند که این بار پس از خلیج فارس و یمن، میل به لبنان و ایجاد ناآرامی در این کشور دارد.
 
قاسمی با رد کامل ادعاهای این مقام سعودی، به جنایات جنگی افسارگسیخته سعودی ها در یمن اشاره و اظهار کرد: سعودی ها فرافکنی را به بالاترین حد خود رسانده اند و درحالی که خود مهد تفکر افراطی گری و مظهر عینی اقدامات تروریستی و دخالت آشکار در امور دیگر کشور های منطقه هستند، دیگران را با دروغ و دغل به حمایت از تروریسم متهم می کنند.
 
وی همچنین به تحولات روزهای اخیر در منطقه اشاره و خاط نشان کرد: درحالی که جمهوری اسلامی ایران طی سالیان بسیار از هیچ تلاشی برای کمک به ثبات، امنیت و آرامش در سطح بین المللی و منطقه ای دریغ نکرده است، این بار منطقه درگیر سیاست های افراطی ناپخته ای شده است که امروز بخشی از آن بخاطر انحراف افکار عمومی از مصائب خودساخته داخلی و خارجی آنان است؛ شرایطی که درایت و عزم جدی تمام کشورهای منطقه را برای مقابله با آثار ویرانگر آن طلب می کند.
 
عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان روز جمعه 19 آبان در گفت‌وگو با شبکه سی ان بی سی مدعی شد: موشک شلیک شده توسط انصارالله یمن به فرودگاه ملک خالد در ریاض ساخت ایران است و شبیه به موشکی بود که در 22 جولای به سمت شهر ینبع پرتاب شد.
 
https://taghribnews.com/vdcirparwt1a3u2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی